Jag behöver köpa en ny bäddmadrass

Fazeem

Trådstartare
Ja. Jag behöver köpa en ny bäddmadrass och jag tror nog att jag bara har köpt en bäddmadrass i hela mitt liv. Jag står och velar mellan att köpa på Ikea eller Jysk och jag vill lägga max 4000 kr på kalaset. För de pengarna kan jag välja och vraka på Ikea, och om det är bra rea på Jysk kan jag i princip välja och vraka bland deras madrasser också. Men ska jag välja Ikea eller Jysk? Är någon av dem bättre än den andra? Eller finns det något annat märke jag kan kika på i samma prisklass? Madrassen ska vara tjock, mjuk och sval och i måtten 180*200 cm. Har ni några tips?

Ja. Jag behöver köpa en ny bäddmadrass och jag tror nog att jag bara har köpt en bäddmadrass i hela mitt liv. Jag står och velar mellan att köpa på Ikea eller Jysk och jag vill lägga max 4000 kr på kalaset. För de pengarna kan jag välja och vraka på Ikea, och om det är bra rea på Jysk kan jag i princip välja och vraka bland deras madrasser också. Men ska jag välja Ikea eller Jysk? Är någon av dem bättre än den andra? Eller finns det något annat märke jag kan kika på i samma prisklass? Madrassen ska vara tjock, mjuk och sval och i måtten 180*200 cm. Har ni några tips?
Vi köpte Nyläget från IKEA och är mycket nöjda. Den är sval och mjuk och har avtagbar klädsel. Har satt ett madrasskydd ovanpå också.

Min personliga uppfattning är att IKEA har väldigt bra "pris/prestanda" på sina madrasser.

Och fullständigt suverän kundservice. Alltså byta, reklamera o.s.v.

Köper man någon av de bättre varianterna där, får man helt enkelt mycket för pengarna. God kvalitet för liten peng.

De senaste ganska många åren, så har vi köpt nya bäddmadrasser på Ikea.

Jysks kundservice är långt ifrån lika god, och det är fler som blir besvikna på den generella kvalitén på deras prylar.
Har doch ingen personlig erfarenhet av just deras bäddmadrasser.

Jag tycker också att Ikea är bättre än Jysk. Har haft bäddmadrass från båda ställena och Ikeas hade jag i många år innan jag bytte, den från Jysk blev nopprig jättefort. Komfortmässigt var dom nog rätt lika dock.

Liknande trådar

Fordon Jag har bestämt mig för att köpa en ny bil, men jag vet inte vilken modell som är vettig. Den bör vara billig att köra och äga, dvs...
2
Svar
23
· Visningar
2 568
Senast: MallanLi
·
Kropp & Själ Kära allvetande Buke-orakel... När jag köpte min säng (resårbotten) för en 8 år sen så blev den en "grad" för hård (pga att jag den...
2
Svar
29
· Visningar
7 849
Senast: mandalaki
·
Hemmet Har en säng från IKEA, vanliga stamnes eller vad det heter, medel i fasthet. Ovanpå köpte jag för ett år sedan, samtidigt som jag köpte...
Svar
2
· Visningar
1 102
Senast: Migo
·
Utrustning Vill gärna ha tips och råd! Jag ska äntligen köpa ett nytt släp!! :love: Och sedan skeppa min gamla VV åt fanders! :devil: Jag ska ha...
Svar
4
· Visningar
897
Senast: remmis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka