Tempur jag har en bäddmadrass på 7 cm och tror att jag skulle kunna lägga den på nästan vilken resår- eller skummadrass som helst.
Håller med, underbart. Fantastiskt. Och dyrt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tempur jag har en bäddmadrass på 7 cm och tror att jag skulle kunna lägga den på nästan vilken resår- eller skummadrass som helst.
Mm, pga priset har jag endast bäddmadrassen men det är nog mina bäst spenderade slantar någonsin.Håller med, underbart. Fantastiskt. Och dyrt
Alltså... nu blir det kanske lite trådkap, men var går det att hitta hårda sängar? Jag väger visserligen inte mer än ca 60kg till mina 170cm, men min säng från Ikea som var den hårdaste vi hittade, den är för mjuk... Har jag den utan bäddmadrass så blir det lite mer ok, men då känner jag fjädrarna i den och det är inte sådär jättebekvämt. Har planer att köpa ny säng nästa år. Då ska det bli något riktigt ordentligt av bra kvalitet är tanken.
Samma här.Varför reklamerade du den inte? Våra ikeasängar var helt utslitna efter ett år. Vi reklamerade dem självklart och fick nya. Jag var ändå inte nöjd så då köpte jag ifrån jysk istället och är helnöjd.
Kungsängen har!Alltså... nu blir det kanske lite trådkap, men var går det att hitta hårda sängar? Jag väger visserligen inte mer än ca 60kg till mina 170cm, men min säng från Ikea som var den hårdaste vi hittade, den är för mjuk... Har jag den utan bäddmadrass så blir det lite mer ok, men då känner jag fjädrarna i den och det är inte sådär jättebekvämt. Har planer att köpa ny säng nästa år. Då ska det bli något riktigt ordentligt av bra kvalitet är tanken.
Hur länge sedan är det ni köpte madrasserna från Jysk?
Jag har också alltid tänkt som du, att jag vill ha en hård säng. Men när jag köpte säng i våras fick jag tänka om, bland det som sängvaruhusen kallar premiumsängar fanns inget som kunde betecknas som hårt i min värld. Jag insåg att jag ska inte ha en hård säng, jag ska ha en BRA säng.Alltså... nu blir det kanske lite trådkap, men var går det att hitta hårda sängar? Jag väger visserligen inte mer än ca 60kg till mina 170cm, men min säng från Ikea som var den hårdaste vi hittade, den är för mjuk... Har jag den utan bäddmadrass så blir det lite mer ok, men då känner jag fjädrarna i den och det är inte sådär jättebekvämt. Har planer att köpa ny säng nästa år. Då ska det bli något riktigt ordentligt av bra kvalitet är tanken.
Jag har också alltid tänkt som du, att jag vill ha en hård säng. Men när jag köpte säng i våras fick jag tänka om, bland det som sängvaruhusen kallar premiumsängar fanns inget som kunde betecknas som hårt i min värld. Jag insåg att jag ska inte ha en hård säng, jag ska ha en BRA säng.
Det med den fastaste känslan jag hittade var Hästens och den gillade jag mest. Dock avstod jag den, dels för att den får så mycket kritik när man läser runt, dels för att tagelmadrassen kräver vård.
Allt annat gav en mycket mjukare känsla, fast jag försökte alltså tänka bort hårt/mjukt, jag tänkte sväv istället. Till slut stod valet mellan Dux och Carpe Diem, det blev Carpe Diem.
Och det tog lång tid innan kroppen vande sig vid den. När jag sovit hårdare, som jag gör i Grekland, då är jag ledbruten hemma när jag vaknar de första nätterna. Men när kroppen väl är van, då känner jag ju att sängen inte är särskilt mjuk. Den har bara mer sväv än enklare sängar.
Ja, man tänker ju att kroppen skulle andas ut när den äntligen får ligga bekvämt igen. Men så verkar det inte funka.Det där är väldigt sant. När jag varit och jobbat med den lite kreativa lösningen gällande skräpsängen där så har jag alltid ont ett par nätter när jag kommit hem.