Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Kanske inte nu på vintern men typ vår/sommar/höst? Då menar jag med schampoo.
2 3
Svar
47
· Visningar
2 758
Senast: Dragonfruit_
·
S
Hästvård Har en häst i stallet som nyligen haft lymfangit och fått sulfa mot detta. Han har varit symptomfri i drygt en vecka nu. Problemet är...
2
Svar
35
· Visningar
3 626
Senast: Lisis
·
F
Hästvård Då jag var på återbesök igår så träffa jag Vetrinären(inte min vanliga då hon gick hem pga sjukt barn) och "fys" som har sätt henne...
2
Svar
33
· Visningar
2 108
Senast: Fladde
·
B
Hästvård Min pålle tar OTROLIGT korta steg!! Har kollat med veterinär och hon verkar inte ha ont någonstans, och pratat med min tränare som...
Svar
11
· Visningar
1 280
Senast: Inelin
·
D
Hästvård Red ett dressyrpass igår och instruktören ville att jag få fram mer påskjut i traven. Vid ökningarna upptäcke vi att min häst...
Svar
5
· Visningar
1 043
Senast: Kassiopeja
·
Hästvård Vet att man kan ge receptfritt Bisolvon till häst. I skåpet därhemma står en oöppnad flaska Bisolvon 0,8 mg/ml för människa. Kan jag...
Svar
11
· Visningar
6 090
Senast: sasucatu
·
Hästvård Hej..!? min foderhäst har tydligen för hårda hovar som växer för sakta..men kan inte gå barfota enligt ägaren..så hovslagaren föreslog...
2
Svar
31
· Visningar
2 364
Hästvård Min pålle svullnar runt ögonen när det är sol ute. Är det molnigt syns ingeting, men när solen har legat på svullnar hon och ögonen...
Svar
4
· Visningar
834
Senast: orion_x
·
Hästvård Min häst som hade lösabenbitar i hasen opererades för 6 veckor sedan, och idag har han vart på ÅB. Han var haltfri! JIHOOOO! :banana...
Svar
14
· Visningar
9 273
Senast: Kassiopeja
·
R
Hästvård att det är 96 timmars karens på homeopatmedel?? Det är ju bara vatten sägs det ju :angel: Hur kan det synas i urinet eller i blodet??
Svar
1
· Visningar
646
Senast: solros
·
F
Hästvård Min fråga är hur länge ska man vänta tills man tillkallar veterinär när hästen haltar? Han haltar lite till och från. Han går omkring...
Svar
8
· Visningar
2 028
Senast: Centaur
·
Hästvård Som rubriken lyder, vad har ni för erfarenhet av dessa yrkesutövare? Bra, dåliga? Värda varenda krona eller kunde lika väl köpt morötter...
Svar
17
· Visningar
1 902
Senast: nexxa
·
M
Hästvård Om en vuxen häst, typ 15 år gammal, inte varit vaxinerad mot inflensa på 5 år ska man då börja om med nån grundvaxinering eller är det...
Svar
2
· Visningar
756
Senast: marti130
·
K
Hästvård Hej alla nu har vi varit på ny röntgen, domen blev absolut ingen förändring :confused: alltså varken bättre eller sämre. ska gå på butta...
Svar
7
· Visningar
908
Senast: kivanna
·
N
Hästvård En av våra hästar har börjat klia sej något så bedrövligt. Hon går på lösdrift och kliar sej på några stolpar. Det kliar på hela...
Svar
5
· Visningar
1 167
Senast: burton
·
G
Hästvård Hej! Jag har en medryttarhäst, en fjording med ganska tunn stubbman. Manen klipps som ett spinnrockshjul som ju är brukligt med...
Svar
4
· Visningar
880
Senast: _gullet_
·
G
Hästvård Här om dagen när min sambo red vår lilla polle under en lektion så kollapsade hon plötsligt . Hon brukar vara lite snubblig av sig men...
Svar
6
· Visningar
1 065
Senast: gonkan
·
M
Hästvård Min ena häst är ju konvalecent på boxvila sedan 2 veckor tillbaka & ska fortsätta att ha boxvila ett tag framöver. Hästen mår...
Svar
12
· Visningar
1 221
Senast: moondance
·
Hästvård Problemen började för tre veckor sedan. Hästen har aldrig stannat innan, men började helt plötsligt vägra. Funderade inte mer på det då...
Svar
5
· Visningar
3 874
Hästvård När jag tog in min häst idag och kände över honom (görs varje kväll) så hade han en liten svullnad som en bula typ på baksidan av låret...
Svar
1
· Visningar
910
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka