Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Fick en riktig chock igår (läs i förrgår) när jag gick igenom min hästs bakben och hittade skorpor på insidan av högra skenbenet. Jag...
Svar
4
· Visningar
791
Senast: Barret
·
Hästvård MIn häst brukar (inte alltid dock) ofta vara varm i ett par av hovarna. Jag har funderat på varför och har letat efter ett samband. Men...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 523
Hästvård Ja lite "luddig" rubrik kanske... Läget är såhär att jag har min häst ståendes hos svärföräldrarna sedan två veckor... För mig är det...
2
Svar
22
· Visningar
3 947
Senast: Cesam
·
Hästvård Finns det någon regel över det? Och isåfall vad gäller sommar? Vad gäller vinter? Såg nämligen en hage idag som kanske var 10*10 i...
Svar
5
· Visningar
835
Senast: nexxa
·
Hästvård Hallojs! Vill ställa denna fråga till ngn som vet vad man kan göra åt det. Har ett arabsto, som slår ihop samma sidas fram & bak...
Svar
9
· Visningar
2 278
Senast: Stopek
·
S
Hästvård Hej! Jag har en häst som jag har varit hos kotknackarn med då jag anser att det sitter muskelärt, Då visade det sig att han hade en...
Svar
1
· Visningar
1 174
K
Hästvård Hur smittsamt är egentligen kvarka? Ridanläggningen där jag brukar träna har stängt för kvarka minst fram till påsk p.g.a kvarka bland...
Svar
9
· Visningar
1 102
Senast: Lejonelle
·
S
Hästvård Har en valack fyra år som inte mår bra.. Har hafft honom i två månader har gått toppen bra han har vart jätte glad och tyckt att allt...
Svar
6
· Visningar
927
Senast: sandystar
·
Hästvård Detta är väl mest riktat till er som har några år inom travbranschen som vet hur det fungerar. Hur är det med skador på travhästar...
2
Svar
22
· Visningar
3 637
2
Hästvård Hej! Min gammel häst har små knölar på halsen o neråt bogen, dom är som små hårda kulor med var i, har sett vid några tillfällen att...
Svar
8
· Visningar
1 016
Senast: Cesam
·
H
Hästvård Hej! Jag undrar vad jag ska tänka på när jag nu ska ge mig på att klippa min fjording för första gången? Några tips? :crazy:
Svar
2
· Visningar
654
Senast: pimy
·
Hästvård Min kompis har en häst som bara dricker ibland. Vissa dagar dricker hon andra inte. Har dom tränat hårt händer det att hon inte dricker...
Svar
2
· Visningar
687
Senast: MaLu
·
P
Hästvård Funderar på att köpa en ny häst. PROBLEMET är att jag tänkt mig en unghäst mellan 1-3 år... OCH jag har hittat 2 intressanta hästar på 1...
Svar
10
· Visningar
995
Senast: Kassiopeja
·
Hästvård Ngn som är kunnig på det? Har en kompis vars häst jag tror är allergisk mot ngt. Hästen i fråga fick en förskräcklig hosta. Men under...
2
Svar
20
· Visningar
7 374
Senast: kopparberg
·
A
Hästvård Vi har ett gammalt arabsto hemma.. Det senaste har hon, när hon står o sover, nästan ramlat omkull.. Hon är nästintill döv nu.. hon är...
Svar
8
· Visningar
1 721
Senast: alpha
·
J
Hästvård Hejsan! Nu har det då kört ihop sig vill jag lova :crazy: Såhär ser veckan ut: Onsdag: Kiropraktor kommer Torsdag: Ta det lungt...
Svar
17
· Visningar
11 666
Senast: corzette
·
Hästvård Vet. tog snorprov på min häst häromveckan, eftersom han varit förkyld så länge. Resultatet av analysen blev ovan nämnda bakterie. Det...
Svar
10
· Visningar
6 967
Senast: kessy
·
Hästvård Jag hittade något som ser ut som djur i träcken till min häst. De är ca 3-4 mm långa och ljusa nästan vita med två spröt fram...
Svar
4
· Visningar
1 072
C
Hästvård Vad är det? Hur kommer det till?
Svar
6
· Visningar
1 000
R
Hästvård Hur går det till? Hur mycket kostar de?
Svar
5
· Visningar
595
Senast: Mynta2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka