Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Fölet diar fortfarande. Tror ni att det avklingar av sig själv då jag inte har möjlighet att dela på föl och märr.
2
Svar
29
· Visningar
3 149
Senast: prince77
·
A
Hästvård Nån som har nåt supertips för sadelgjordsskav? :bump: Min pålle är verkligen en liten skavis.. Och nej, det har inte att göra med...
Svar
4
· Visningar
754
Senast: staaria_
·
S
Hästvård Känns som att dom här trådarna dyker upp hela tiden. Jag ska ta täckprov på Glory nu i vår innan bete och ev avmaskning. i stallet...
Svar
19
· Visningar
1 294
Senast: Mynta2
·
Hästvård Bukefalos längsta rubrik? Men det är vad det låter som, en liten lägesrapport från 'Alex konvalescensstall' :devil: För de som är...
Svar
4
· Visningar
973
Senast: Lord Owen
·
P
Hästvård Enligt några polare från grannstallet så har jag varit tillfälligt sinnesförvirrad i två dagar nu. Anledning: Jag har släppt ut mina...
Svar
13
· Visningar
1 063
Senast: Sonic76
·
J
Hästvård Hejsan! Min häst är väldigt matt i pälsen. Jag undrar om någon vet vad detta kan bero på? Har hon någon brist på något? Har hört att...
Svar
4
· Visningar
1 842
Senast: pinky
·
K
Hästvård Jag har klurat lite över hur jag ska formulera mig utan att det låter som att jag är lat, rider för hårt eller inte bryr mig om min häst...
Svar
2
· Visningar
3 499
Senast: Kalasbruden
·
D
Hästvård Mitt nordsvenska sto på 21 får ibland som "papp-hud" bakom flanken (på skinkan typ) på ett område cirka 30 cm i diameter. Vad kan...
Svar
10
· Visningar
1 464
Senast: TantEster
·
F
Hästvård Jag har åkt in och ut med min häst på ett av landes största djursjukhus. Har snart varit där 7 ggr sen slutet av september. En hemma...
Svar
18
· Visningar
2 082
Senast: Fladde
·
Hästvård Min kille har en litet sår (2-3mm x 5-7mm) på höger hasspets. Runt såret är det kortare hår av skav. Det är inte infekterat utan har en...
Svar
12
· Visningar
1 313
Senast: 95johsv
·
V
Hästvård Min häst har en urkalkning på strålbenet på ena frambenet, detta konstaterades förra året på våren/början av sommaren. Då hade hon även...
Svar
10
· Visningar
2 981
Senast: newt4591
·
Hästvård Min häst fick en knäpp och drog rakt igenom stakete i lördags. Hittade inga synliga skador förutom ett litet broddtramp och en avtrampad...
Svar
3
· Visningar
1 462
Hästvård Nu har det hänt igen... Jag visste att det här skulle hända! Jag kände det på mig så väl och jag har inte känt någon glädje alls sen...
Svar
13
· Visningar
1 625
Senast: ludda
·
D
Hästvård Hej! När min häst typ ser en ko eller ngt annat som han tycker är läskigt ..då stannar han upp o tittar, sen börjar hela han (framför...
Svar
8
· Visningar
901
Senast: Dondimpen
·
Hästvård Sårskada i hö bak ledde till svullnad och värme i vä kotled på framsidan på båda sidor om sträcksenan (dvs troligen ledkapseln). Bedömde...
Svar
4
· Visningar
1 411
Senast: Lejonelle
·
B
Hästvård Avmaskning? hej vad har ni för några "avmaskningsprogram till era föl,unghästar samt"vuxna" hästar? vill ha exempel på...
Svar
3
· Visningar
1 046
Senast: bazzochic
·
Y
Hästvård Skulle någon vänligen kunna översätta detta till mig, jag är lite rostig i hjärnan idag. Stjne, vt fl.nos,vt flr öl., brt.vt krr...
Svar
2
· Visningar
844
Senast: corzette
·
Hästvård Ja, det undrar jag.En tjej som har en häst som ska föla i sommar var lite orolig att hon inte skulle hitta någon/några unghästar att...
Svar
18
· Visningar
2 420
Senast: Snurrfian
·
S
Hästvård Hade en ny hovslager ute idag som kapade sidorna på strålen på min häst, för mycket tydligen på ena benet där det blödde 5h efter själva...
2
Svar
25
· Visningar
3 232
Senast: ikeline
·
M
Hästvård Jag börjar snart få gråa hår av min polle, tänkte att jag skulle tömma lite tankar här och höra om någon har några tips på vad jag ska...
Svar
5
· Visningar
974
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka