Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fladde skrev:Skulle hålla mig på mäst stora volter.
Kan medela att idag red jag henne .
Jag kom inte upp från pallen så fick länga stiglädret och hoppa upp i början stutsa hon så som hon gjorde innan
Men efter tt tag gick det hyfsat och vi skrittade en stund.
Hon fick massor av beröm
Centaur skrev:Varför ska hon inte få kraftfoder? Hon måste ju ha näring om hon ska kunne bygga muskler och bli stärkare??
Lord Owen skrev:okej men det är ju bra att det går framåt i alla fall
Corina skrev:Det jag har förstått på ett flertal veterinärer så har man nu mer och mer gått ifrån det där med långa igångsättningar. Man försöker istället komma gång så fort som möjligt igen för att inte tappa muskler och kondition. Givetvis inte om hästen varit konvalecent en längre tid eller med riktigt allvarliga skador. Sen får man ju själv som hästägare vara oerhört vaksam på de signaler man får från hästen så att man inte sätter igån FÖR fort.
Fladde skrev:Ja det var kul men fy vad nervös jag var igår och idag
När testryttaren skulle sitta upp stog nästan alla och titta på(Dom hade förväntat sig en flygtur)
Imorgon tänkte jag longera lite
Centaur skrev:Men det är viktigt med högvärdig protein om du vill att hon ska bygga muskler.... :smirk: Visst, har du jättebra hö så kanske det täcker, men annars får du allt ge nåt i tillägg, lusern är bra om hon inte behöver någon extra energi. Och det är ju egt grovfoder.
sune4you skrev:Hej Fladde!
Jag skulle inte longera henne om jag var du. Det sliter ganska mycket på en häst och tillför inte så mycket. Du kanske kan löslongera? Då får hon själv hitta balansen.
Annars var ju vet.s order tömkörning, ta en kompis till hjälp och prova!
Försök skaffa en större pall som du kan sitta upp på ifrån, så att det inte blir någon snedbelastning från början.
Lycka till!