Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nu ryker manen på Moses. Den är så sliten och risig så måste göra nåt åt den. Tror han skulle passa i stubbman men undrar några...
Svar
2
· Visningar
878
Senast: Mirre
·
N
Hästvård Min häst fick diagnosen kotledsinflammation båda fram, mest i höger pga. att högerhoven inte är tillräckligt aktiverad. Hon hade även...
Svar
4
· Visningar
1 261
Senast: Nyrelski
·
Hästvård sitter här i nu i påskhelgen med en halt häst, vill åka ner till helsingborg och röntga... Men morsan och andra tycker att jag är...
Svar
6
· Visningar
1 211
Senast: ameo
·
Hästvård Tydligen så har det tagits fram ett nytt vaccin mot kvarka, och det är nu tillgängligt i Sverige. Någon som hört något om det? Är det...
Svar
8
· Visningar
1 633
Hästvård Jag HATAR när man får stötar nu så här års hela tiden,när man ryktar osv(hästen med! :eek: )men nu har syrran kommit på nåt som verkar...
Svar
13
· Visningar
1 792
Senast: mirage
·
E
Hästvård Hej, jag har haft min häst i drygt 8 månader. För typ 2 månader sen fick hon ont i ryggen och har vilat under vintern. Efter det började...
Svar
1
· Visningar
881
Senast: Mitrolle
·
R
Hästvård när jag ringde till veterinären. Jag ringde och beställde tid för en vaccination och en koll ev. raspning av tänderna. Då fragade...
Svar
16
· Visningar
1 583
Senast: Stopek
·
Hästvård I vårt stall står en häst (liten c-ponny med Piasavakvast-ben) som är över 30 år, han har varit hyffsat pigg tills ungefär förra...
Svar
7
· Visningar
2 360
Senast: Enya
·
Hästvård Kollade precis i hästens tandjournal... Han var där för ett år sedan,köpte honom för 3 månader sen!!! Det står att han har haft hakar...
Svar
6
· Visningar
1 162
Senast: Huntress
·
Hästvård Hej! Hästarna i mitt stall (2st) har fått vita prickar i öronen. För st hade den ena det i högra örat och nu har min häst också det i...
Svar
8
· Visningar
1 774
Senast: TheHunted
·
N
Hästvård Pollen fick en liten släng av lindrigare kolik i måndags efter att ha ätit opticorten. hon slutade med opticorten på torsdagen och reds...
Svar
11
· Visningar
1 242
Senast: Nora_
·
S
Hästvård Har varit hos kiropraktor och ponnyn var ojämn i bogarna. Fick lite tips för att upprätthålla det kiropraktorn rättade till. Och det...
Svar
6
· Visningar
2 290
Senast: CarolaLind
·
M
Hästvård Har hört att det är farligt att ha höns nära hästar.. någon som har efarenhet av detta? hört att de kan sprida farliga sjukdomar...
Svar
2
· Visningar
655
Senast: rosita
·
V
Hästvård Hej! Är det bra att stretcha och massera hästens ben före och efter ridningen? Kan det vara till nytta? Min medryttarhäst har lite...
Svar
15
· Visningar
1 529
Senast: sante
·
Hästvård Stretching-kunniga se hit... Har en häst som är ganska stel i vänsterbogen, hon har svårare att sträcka ut, märks särskilt när hon...
Svar
9
· Visningar
1 194
Senast: sante
·
A
Hästvård Vad är det som gör att vissa hästar är så otroligt feta längs med manen? Det lägger sej nästan på sidan, ser konstigt ut! Kan det vara...
Svar
15
· Visningar
1 675
Senast: Magnum
·
Hästvård Första gången jag rakade min häst i år var i mitten av september. Jag helrakade, lämnade bara kvar en ruta under sadeln och skenbenen...
Svar
4
· Visningar
808
Senast: milly
·
Hästvård .. hur och varför man lindar hästens ben. Finns det någon bra sida där man kan läsa om det, eller har någon lust att berätta?
Svar
5
· Visningar
880
Senast: Najtan Tabac
·
N
Hästvård Jag ska börja ge min häst majsolja för att hon ska få bättre päls... Jag undrar bara hur mycket man ska ge per dag? //Kristin
Svar
3
· Visningar
1 075
Senast: NiitSirK
·
D
Hästvård hur kan man avhjälpa hästen från att drabbas gång på gång?någon som vet nåt om forskning kring detta? finns det några mineraler ellr...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 339
Senast: Lord Owen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V