kotledsinflammationer

Sv: kotledsinflammationer

Kassiopeja skrev:
Men min häst är uppfödd med lösdrift 3/4-delar av året och lååång utevistelse i KUPERADE hagar med unghästkompisar och dessutom har hon fått gå med som handhäst i unga år så... eh... men visst, lösa benbitar i en kotled bak HAR hon de facto och långa kotleder som gör att hon har tendensen att trampa igenom lättare än en annan häst med kortare kotled skulle ha.

/JES

Varför skulle lösdrift och mkt utevistelse vara en försäkran för att hsten inte har ex. lösa benbitar? Eller var det inte det du menade? :crazy:

Liknande trådar

Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
693
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
641
Senast: WildHorse
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
967
Senast: Fiorano
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 253
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V