Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

• Låst
Hästvård Just detta ämne barfota är väldigt populärt ämne att diskutera, allt som har med det att göra kan vi ta under denna tråd. Nya trådar om...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
40 306
Senast: mirage
·
K
Hästvård Min häst har ledvätska vid hasen, och svullnaden är ca 3 *2 cm. Hon är inte halt eller så. Jag undrar om någon vet om man kan få ner...
Svar
6
· Visningar
1 331
Senast: Boj
·
C
Hästvård Jag har en häst som tappar jätte mycket man! När jag sitter upp brukar jag hålla i manen med en hand och när jag har gjort det följer...
Svar
1
· Visningar
769
Senast: cia96
·
L
Hästvård Skulle någon här kunna lägga in en bild på en välmusklad rygg? Profilbild eller ej spelar ingen roll. Känner att jag inte riktigt känner...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 452
Senast: Lord Owen
·
Hästvård Min ena häst fick för snart sex veckor sedan ett fult sår på insidan av bakbenet (ovanför kotan, ca 15 cm långt) efter att ha...
Svar
10
· Visningar
1 415
Senast: pomelo
·
Hästvård På torsdag är det dags för stil hoppning för en pålle i stallet.Det bedöms både på hoppningen och stilen på ekipaget.Nu behöver jag...
Svar
8
· Visningar
1 134
Senast: charmant
·
Hästvård Igår hade jag en kiropraktor som gick igenom hästen. Sista ländkotan är lååååååååååååååångt ifrån på plats, men han fick till det så...
Svar
7
· Visningar
1 255
Senast: malinsky
·
P
Hästvård - Bästa kyllera/liniment - Pälsglans - Schampoo Vad tycker ni om Hooks egen serie hästvårds-produkter?
Svar
3
· Visningar
1 065
Senast: Akustik
·
Hästvård Aaa.. vad kan det bero på? Någon som har någon aning? Min ponny hostade nämligen upp brunt slem idag när jag var ute och red. Hostade...
Svar
1
· Visningar
1 741
Senast: Doneloge
·
Hästvård Hjälper det att ge arnika i tablettform när en häst har en inflammmation i tex. en led? Är det inflammationsdämpande med andra ord?
Svar
1
· Visningar
769
Senast: Centaur
·
L
Hästvård En häst i stallet har fått STORA knölar på huvudet under dagen, dom sitter lite längre ner mot nospartiet men på sidan. :confused: Dom...
Svar
5
· Visningar
875
Senast: Lonely
·
Hästvård fördelar och nackdelar? vi har en häst hemma som har väldigt lång päls och han orkar knappt att röra på sig. han är allmänt trött och...
Svar
17
· Visningar
1 267
Senast: skrållan
·
Hästvård Är det nån mer än jag som har en känslig häst, som vid pälsfällning får skav, eller väldigt utunnad päls, vid bak-kanten på schabraket...
Svar
4
· Visningar
2 079
Senast: mackan
·
J
Hästvård min Pålla ska börja få ensilage, vet nån hur lång tid innan man måste vaccinera innna det blir ett fullgott skydd. har hört att ma inte...
Svar
3
· Visningar
721
Senast: Saigon
·
O
Hästvård När kan man som tidigast kastrera en hingst? Är det någon viss ålder som man behöver uppnå innan det är lämpligt?! Har hört att hästar...
Svar
6
· Visningar
981
Senast: Onnie
·
G
Hästvård Var ute och gick med min häst idag. När han stannade och kissade så var det väldigt gult och i slutet var det nästan mörkbrunt. Vad kan...
Svar
9
· Visningar
2 116
Senast: Mount Never Rest
·
M
Hästvård Har en häst som behöver masseras på rumpa och "ryggfilé" före ridning. Där han stod tidigare fanns en tjej som hade en...
Svar
6
· Visningar
2 651
Senast: Equina
·
Hästvård Om en travhäst har haft en lungblödning som nu är utläkt (enl ägaren) Hur arbetsför är den då? Klarar den "fritidsridning" sk hopp och...
Svar
5
· Visningar
5 799
Senast: Spirit
·
M
Hästvård När vädret tillåter & det finns tillräckligt med bete så kommer mina två hästar att gå ute på nätterna i en mycket stooor sommarhage...
Svar
13
· Visningar
1 068
Senast: moondance
·
K
Hästvård Jag har hört att om man borstar hästen då den är våt så ökar man risken för hudcancer. Stämmer det? /Kolungen
Svar
13
· Visningar
1 197
Senast: Mount Never Rest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31