L
Lord Owen
Sv: Bild på välmusklad rygg?
Förresten, hur har han fått så himla mysig rygg?
LillaMy84 skrev:
Förresten, hur har han fått så himla mysig rygg?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
LillaMy84 skrev:
LillaMy84 skrev:det är ju inte min pålle... så exakt vågar jag inte svara... men han har blivit westernriden väldigt mycket... dock inte det senaste för numer är det dressyr som gäller igen....
men vilka övningar som ligger bakom skulle jag också vilja veta
jo och e-vitamin får han vet jag iaf
(lite luddigt ja men men förståeligt förhoppningsvis )
LillaMy84 skrev:måste erkänna att jag faktiskt också börjat ge e-vitamin igen
det finns ju massa såna program och "verktyg" för människor... undra om man inte ska starta sig nån liten affärsverksamhet
LillaMy84 skrev:ja visst... nån typ abkin-equs-pro variant... haha hade vart nåt
billigt med e-vit e d ju inte nä... väldigt synd... men vad gör man itne för de små liven
Varför många säger att travare inte kan få ryggmuskler (har själv travare) är helt enkelt för att dom inte får det av travträning....*Gotlandsrusset* skrev:då kan ju alla på bukefalos som säger att travhästar inte kan få ryggmuskler få en väldigt lång näsa(!) för mina älsklingar har jätte fina ryggmuskler om de ska se ut som på bilderna *glad*
Lord Owen skrev:*knapp*
Hittade två bilder, en från när jag precis köpt Owe och en från nu tidigare. Och här tycker jag man ser tydligt, att han är mer musklad kring manken och ryggen nu. Eller vad tycker ni?
Försommaren 2004.
Nu i mars.
Mount Never Rest skrev:Varför många säger att travare inte kan få ryggmuskler (har själv travare) är helt enkelt för att dom inte får det av travträning....
För (INTE ALLA) många travare måste man spänna upp med en uppkäk och den gör att deras huvud lyfts upp och dom kan omöjligt jobba i rätt form... Men en travare som ridhäst är ju inget anorlunda i ryggen än vilken häst som helst! Men har dom gått som travare länge så tar det ju tid att bygga om musklerna!
Du var då den första som svamlar om detanhe skrev:Jaså här i stallet har då alla travarna fina ryggmuskler. Att dom inte kan få det av travträning är en myt. Att man "måste" spänna upp dom med uppkäk är en myt. De allra flesta går utan uppkäk i träning, i alla fall på dom ställen jag jobbat. Undantaget färska unghästar och bråkstakar kanske. Det finns ju ett självändamål i att ha en häst som orkar bära sig själv, utan hjälp av ett uppkäk. De flesta går bara med uppkäk den korta tid de spenderar på bana i höga farter.