Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Idag efter ridturen så hade min pålle små "bulor" på ryggraden och berdvid. Bara någon enstaka men jag vet inte vad det är för något...
Svar
15
· Visningar
2 049
Senast: sante
·
S
Hästvård min häst skadades i hagen för 2 år sedan kronranden fläktses upp ,läktes så småningom men hornet bildades fel,växte rätt ut .rättades...
Svar
2
· Visningar
579
Senast: Rude
·
P
Hästvård Kan hästar få svullnader i benen pga av penicillinkur. Min pålla skadade sig häromdagen och vet fick komma och sy samt sätta in...
Svar
3
· Visningar
869
Senast: Cesam
·
M
Hästvård Ivomec var slut på Apoteket. Enligt dom så finns det inget annat medel som kan ersätta det. Men jag har för mej att det ska finnas andra...
Svar
8
· Visningar
1 470
Senast: moondance
·
K
Hästvård beskriv en dag i stallet? vad gör ni dagligen med hästen? kul å veta vad ni sysslar med i erat stall :D
Svar
10
· Visningar
797
Senast: Kivina
·
Hästvård Min varmblodsvallack har ont .... väldigt ont. Har varit bortrest ett par dagar och kommer hem, pållen är mycket halt på vf. Han var...
Svar
4
· Visningar
846
Senast: Nafayette
·
Hästvård Min pålla har 2*0 fram och 3*0 bak. Är det vanligt att fram- och bakskor har olika storlek? Jag kan inte påminna mig om att någon av...
Svar
9
· Visningar
1 673
Senast: Matiz
·
S
Hästvård Är det många här inne som använder en sådan gräsmask "greenguard" som finns att köpa på B*rjes. Jag har en ponny som jag vill använda en...
Svar
2
· Visningar
832
Senast: taccotad
·
Hästvård Vad har ni för erfarenhet av att använda utvärtes antiinflammatoriskt (typ zon-salva) på häst? Preparat, dosering, effekt? mvh Lejonelle
Svar
5
· Visningar
1 710
Senast: Lejonelle
·
Hästvård DAMN.... min häst har så satans ont i ryggen när man trycker..... hon har haft kiropraktor, gått på butta, vilat, orudis-kur... men...
Svar
3
· Visningar
1 024
Senast: Lejonelle
·
D
Hästvård Hej, Min häst har en tendens till att få strålröta då han går på ringskor. Jag har fått lite tips om saker som är bra, men ville veta...
Svar
4
· Visningar
1 014
Senast: Crazyswede
·
C
Hästvård Vad sover din häst på? Halm, spån, papper, torv, torv blandat med spån... Roligt med många svar... :D
2 3
Svar
47
· Visningar
2 317
Senast: Titti-lo
·
Hästvård Har en åring, halvblod, som jag nyligen kastrerat. Han har visat hälta på båda bak under vintern (röntgen visade lösa benbitar i...
Svar
5
· Visningar
1 237
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Avdelningen för udda frågor slår till igen. Hästarna är skodda och broddade (fyra brodd/sko). De SKULLE ha skotts om för 2½ vecka sen...
Svar
3
· Visningar
990
Senast: Alexandra_W
·
S
Hästvård Vår ponny lämnade oss helt oväntat under långfredagen. Jag ser honom liggandes på sidan långt från de andra hästarna, förstår på en...
Svar
19
· Visningar
1 826
Senast: Gullan86
·
Hästvård Jag har alltid hört att man ska stretcha inom ca 10 minuter efter att man ridit eftersom musklerna fortfarande är varma då. Att man...
Svar
15
· Visningar
3 043
F
Hästvård Det finns en i mitt stall som har en åring, hästen är ganska lekfull och får lite småsår emellanåt. Såfort hästen får det minsta lilla...
2
Svar
27
· Visningar
2 737
Senast: Asa_S
·
Hästvård Nu fäller hästen som mest och de senaste dagarna har jag märkt att hon äter lite mindre hö än hon brukar.Har haft henne sen december så...
Svar
2
· Visningar
1 017
Senast: ameo
·
P
Hästvård Min varmblodsmärr är nu 19 år och fortfarande pigg fast lilte stel kanske ibland. När börjar man märka att hon inte skall ridas längre...
Svar
1
· Visningar
737
Senast: ameo
·
Hästvård Vad heter den lilla "box" där hästen får stå vid behandling, tex ultraljud eller EKG på djursjukhuset? Heter det tvångsspilta?
Svar
3
· Visningar
803
Senast: älgen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka