G
gonkan
Sv: Att mocka...
Beror ju på hur långt man har till gödsel högen ;-)
Beror ju på hur långt man har till gödsel högen ;-)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
burton skrev:Jag tycker inte det har bara med rutin att göra. Jag jobbade en period i ett jobbigt travstall med långa och grymt smala gångar. kunde knappt vända runt ett hörn med skottkärran på en del ställen och dessutom hade de spån som strö. han hade också ganska många hingstar och jag har fått för mig att hingstar är de värsta skitpellarna i boxarna. de ska skita och sen snurra runt och böka i allt. alltså tog det jättelång tid att få ordning på
detta stall.
Jag har dessutom en bekant som jobbat i riktigt proffstravstall och även på en del såna ställen så kan man använda sig av äldre och svår arbetade stall där personalen får slita häcken av sig, så hur lång tid det tar att mocka ett stall tycker jag avgörs till stor del hur stall, gödsel och halmhantering är upplagd.
På Flyinge ser det ganska tacksamt ut och mocka om man tittar på deras upp lägg.
Vita_N_6520 skrev:varannan dag??
Vita_N_6520 skrev:Enligt den såkallade strömsholmsmetoden....???
Någon som vet hur det är med det?
(Är det inte ngt sånt som krävs för att komma in på hippologen..?)
Det är så att tanten på min skola sa att för att kunna mocka enligt det så ska man hinna mocka på 7(-10) minuter samt hinna tömma kärran och köra in ny halm under dessa minuter.
ÄR det verkligen så?
För det är väl knappast möjlgit att hinna göra allt DET på 7-10 minuter?
Eller?
Tycker det låter rätt omöjligt...