Har era börjat fälla än?

Sv: Har era börjat fälla än?

Det här med fällningen är rätt så individanpassat. Ras, ålder och var hästen bor någonstans. Min större ponny fäller nåt ENORMT just nu...Jag är nästan lika hårig som honom efter rykten...:D . Shettisen är gammal och behöver nog sitt lurv ett tag till för hon fäller lite mer försiktigt.
...De är så himla söta med sin lurviga vinterpäls men jag väntar så på att få se hur vår (FÖREDETTA) tjockis ser ut nu, under all päls...Spelar musklerna måntro... :love:

Kallblodstravaren började fälla vid nyår och är så gott som klar nu. Hon är dräktig på dygn 324, så hon vill väl vara av med all päls innan fölning!
Araben, som oxå är dräktig (ska ha i slutet av april), är halvfärdig med sin fällning.
Unghästarna (halvblodskorsning & shettis) började fälla lite senare, men vräker nu för fullt! :)

Ja nu har det gått några veckor sen jag startade denna tråd och pållen vill fortfarande behålla sin päls :smirk: .
Några enstaka hårstrån har hon börjat fälla... :crazy: Men det kommer nog!!

JO min har redan börjat fälla..
Hon är snart helt ren från vinterpälsen , då hon inte alls får så tjock.
Känns rätt skönt faktiskt :smirk:

min haflinger började fälla kring nyår, (ej klippt),
å det är uppe i norrland

Min häst fäller som bara den just nu. Är krit vit om kläderna när jag kommer hem. :p

Hon är en arab och står i sthlm....

Bägge araberna fäller nu! Den ena började redan i slutet på jan, den andra några veckor senare. (Är oklippta och har gått utan täcke hela vintern...)

Jodå, min kille har börjat att fälla. Han är oklippt och brukar fälla någon/några dagar. Fast nu har han hållt på nästan en vecka! Får se hur länge det pågår. Det är dock bara lite lite...

Min började fälla i mitten av februari, fast inte så mkt. Nu rasar det av hår (och har gjort i ca 4 veckor), ser ut som det ligger ngt dött på gödeselstacken varje gång man har borstat hästen :D

Medryttarpållen började släppa några enstaka hår för en månad sedan ungefär, sedan verkade det som att fällningen stannade av när snön kom, och nu har den satt igång lite smått igen. Ser inte fram emot när den börjar på allvar... :crazy:

Min har inte börjat fällt, men idag såg jag att han har börjat ändra färg :love:. Lite härliga mörkbruna hår har växt ut på halsen. Men han fäller inte, helklippt.¨

Suck, jag vill ta av täxket NUUUUU!

ja nu har han det.....

/tant agda med munnen och kläderna fulla med bruna hår.....

Suck, ja pållen har börjat fälla. Och han är så sur och grinig! Har nu införskaffat b-vitaminer för att hjälpa honom. får stå utomhus och borsta om man inte vill ha ett kilo päls på gången. Han är täckesklippt men har tjock vinterpäls på ryggen så det blir en del hår.

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 752
Senast: Enya
·
L
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär kanske kommer låta jätte dumt men jag vill skriva lite om i tisdags. Och det som hände då var att jag försökte att ta själv mord...
2
Svar
27
· Visningar
2 592
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 673
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vår reducerade familj försöker hitta en vardag i det nya... Det går väl rätt bra ändå, efter omständigheterna. Men en sak har stressat...
Svar
9
· Visningar
1 966
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka