Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alexandra_W skrev:Knapplån
Om du fasar över täckena och de står i solen där det kan bli 30 grader varmt även nu kan du ju tänka dig hur varmt det blir..
Jag släpper ut otäckat på morgonen, det är minus fem på mornarna här. Men de har rejält med mat. Sen mot kvällen lägger jag på täcke.
Om du vill kan du ju ha ett ofodrat regntäcke som andas hela dagen, men jag lovar att hästens trivs bättre utan.
JJag tar alltid av täckena 'rak av' när det är sådant här väder med dagssol, även på helklippta hästar (men de ska ha mat i hagen) och inte ens helklippta fryslortsvalacken har nånsin frusit.
Faktum är att även mina helklippta brukar få gå utan på vintern när det är vindstilla, sol och MINUS fem. Ingen har frusit om de bara haft mat.
Jag har faktiskt i dag tagir av dom täckena. vi har haft ca. 0grader i skuggan men det har börjat bli varmare nu..Alexandra_W skrev:Vad har ni för temperatur hos er egentligen nu? *nyfiken*
Jag har en herre med kääänslig rygg (så känslig att han täckas även vid ihållande sommarregn) som dessutom är fruuusen. Hans rygg pajar ur helt om han står och fryser.
Sen har jag en unghäst med muskeltrassel som varit brutalt ÖVERTÄCKAD hela vintern och som också har order om att inte bli kall om bakdelen.
Men båda går otäckade och gonar sig i solen. Vi har ungefär 5-10 grader i skuggan här dagtid, och 20 - 30 grader i solen.
Mount Never Rest skrev:Jag har faktiskt i dag tagir av dom täckena. vi har haft ca. 0grader i skuggan men det har börjat bli varmare nu..
Största anledningen till att dom får ha täckena är att dom har fått gå ut när det varit ca. -5grader och molningt så det har varit lite väl kallt.. Men nu har solen börjat värma dirket från morgon så till nästa vecka går nog mina också utan täcket från morgon