Frågor om Back On Track, lösning på spända muskler?

Sv: Frågor om Back On Track, lösning på spända muskler?

Jag har ett BoT stalltäcke och tycker det är suveränt bra. Min häst låser sig ofta i bogarna och då tyckte jag det var bättre att satsa på täcket än på ett ryggstycke. Jag lägger på täcket före och efter ett rid/träningspass och hon är fin och mjuk i musklerna och "behagligt" varm över kroppen. :banana:

Täcket gör underverk :bump: !! Vi har ett sto (i stallet, inte min) som gick omkull i hagen förra året och har efter det varit lite snebelastad. Åker regelbundet till massör, ackupunktör, samt får "stretch behandlingar". Hon har varit hyfsat bra senaste halvåret med undantag för lite spänningar över korset.

Ägaren köpte Back on tracks sommartäcke till henne, att ha under ett tunnare regntäcke, då det blir varmt annars. Det är sådan markant skillnad på hästen, massören sa att hon nu är helt återställd. Hon har varit jättefin i muskulaturen, hon rör sig utan begränsning igen och är pigg och glad.

Det roligaste är ju att de på kliniken faktiskt sa att det blivit så stor skillnad, och att man märker att hästen är på rikigt bra humör igen!

Om veterinär har uteslutit osteoartrit i sacroiliac-leden och att det inte finns några inflammationer i ligamenten så skulle jag använda det. Inte bra att ta bort hästens "försvar" om det skulle vara en skada. Jag har possitiv erfarenhet av vaddar och ryggvärmare.

Jag har goda erfarenheter av back on track så jag tycker det låter vettigt att du köper en sån filt! :banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 697
Senast: Karminnie
·
Utrustning Min lilla pålle återhämtar sig just nu från kotledsinflammation i båda bak. :( Går toppen i skritten nu och återbesöket till kliniken...
Svar
2
· Visningar
1 083
Senast: Yttik
·
Utrustning Min häst är precis som mig, har problemmuskler och blir lätt stel och spänd, framför allt i ländrygg, bogar och kring M...
Svar
13
· Visningar
3 439
Senast: Loppz
·
F
Foder & Strö Det gäller en häst på 12 år, halvblod som tränas i dressyr. Varierat, ut i skogen, ridhus, ridbana, tömkörs, alltid i rätt form och...
Svar
6
· Visningar
1 870

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka