Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nu hoppas jag bilderna kommer med. Det är en 17årig korsningsponny. Rids på varierat underlag (dock inte riden de senaste 3 veckorna)...
Svar
10
· Visningar
1 250
Senast: Chili
·
Hästvård Hur lång tid efter att man dragit ut vargtänderna bör hästen undvika bett i munnen?
Svar
7
· Visningar
904
Senast: Kiwifrukt
·
Hästvård Har en ettårig shettis som jag bara haft nån vecka. För nån dag sen upptäckte jag ett "klonkande" ljud från bogen när han går. Han går...
Svar
4
· Visningar
1 893
Senast: Snufffsan
·
Hästvård Har problem med mitt sto. Hon brunstar som tokig. Ofta och mycket. Och när hon brunstar går hon knappt hantera. Hon vänder upp rumpan...
2
Svar
38
· Visningar
8 057
Senast: sthu
·
Hästvård Jag håller på att tinga ett föl från Irland (ett ponnyföl av stam jag ej kan finna i Sverige). Finns det möjligtvis någon här som tagit...
Svar
0
· Visningar
843
Senast: Sockerbit
·
Hästvård Ponnyn går med munkorg dagtid, grushage nattetid. Ca 22 får hon hö, igen klockan 03. Kommer ut i sommarhage ca 07. Räcker det att hon...
Svar
16
· Visningar
1 225
Senast: Unafraid
·
Hästvård Vi har en häst på foder (sto 10 år) som pga ägarens krav går oskodd runtom. Framhovarnas bärrand har varit lite dåliga och det har gjort...
2
Svar
23
· Visningar
3 213
Senast: Snowball
·
Hästvård Jag har en knottkänslig häst, som går med täcke och kombinerat med Ultrashieldspray funkar det bra. Men idag är det 30+ grader ute och...
Svar
9
· Visningar
1 871
Senast: Hedinn
·
Hästvård Jag vet att jag måste fråga en veterinär, men chansen att få tag på en fredag eftermiddag är väl minimal. Jag har gjort kolla masken...
2
Svar
30
· Visningar
2 925
Senast: Madick
·
Hästvård Jag tog över ett 20-årigt arabsto i september med kraftigt misskötta hovar. Möjligen har hon även haft fång våren -17. Hennes fötter var...
2 3
Svar
44
· Visningar
12 761
Senast: ameo
·
Hästvård Hej, Nu är det så att mitt sto svullnar upp i benen när hon står still och jag vill bolla lite tankar hur allvarligt ni tror det är...
2
Svar
20
· Visningar
4 586
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Någon här som har agria a1 guld försäkring på sin häst/ponny? Hur mycket är då hästen försäkrad till och hur mycket pengar betalar ni i...
Svar
4
· Visningar
1 092
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Vi har en häst på ridskolan som varje sommar har stora problem med bölder av något slag. Det ser ut att röra sig om en överreaktion på...
Svar
10
· Visningar
1 775
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hur länge kan förkylningssmitta finnas kvar i en beteshage såhär års? Har ett sto med föl som behöver byta bete och jag vet att hästarna...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: Masse
·
Foder & Strö Kan någon ge en vetenskaplig förklaring på vad fruktan är? Gärna kemisk formel eller annan vetenskaplig förklaring.
Svar
10
· Visningar
2 159
Senast: Heulwen
·
Hästvård Jag och min man kommer snart att flytta ut på landet. Bredvid huset finns ett stall där jag planerar att stalla upp en foderhäst (inte...
Svar
7
· Visningar
1 348
Senast: Egonson_
·
Hästvård Har i samråd med veterinär och hovslagare låtit min häst stå på box nu i ca 5 dagar. Det hela började med stelhet och vinglig gång i...
2
Svar
22
· Visningar
3 343
Senast: lillaphu
·
Hästvård Min häst är mer eller mindre blind på sitt högra öga men reagerar lite på ljus. Ev är det det som ger säsongsbundna problem med...
Svar
6
· Visningar
4 175
Senast: Liten
·
Hästvård Min medryttarhäst börjar bli galen på mygg eller knott som biter honom, på magen eller vid skapet men det är lite svårt att se. Det är...
Svar
14
· Visningar
1 959
Senast: mackan
·
Foder & Strö Vad är era åsikter om detta mineral och vitamintillskott? Jag vet att många kommer svara att man ska ge rena tillsatser på vad som...
Svar
1
· Visningar
977
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Muddypaws 24/25
  • Hemlösa hundar ökar