Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Svar
2
· Visningar
682
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Min lille gosse har lyckats dra på sig en kotledsinfalamtion på vb. Utredningen blev aningens besvärlig eftersom han kvällen före...
Svar
3
· Visningar
724
Senast: SiZo
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av stötvågsbehandling? Extra intressant om det är ligament som blivit behandlade. Men nyfiken att höra alla...
2 3
Svar
42
· Visningar
12 686
Senast: Toxid
·
Hästvård Det är en häst på ranchen som har 2-3 knölar bak på ryggen (lumbar?). En stor som en valnöt med skalet kvar och de andra något mindre...
2
Svar
37
· Visningar
4 738
Senast: Seabaz
·
Hästvård Läste en diskussion på facebook om hovar, hovvård osv. Bland annat om hur/varifrån hästens hovar tar upp fukt, där åsikterna var väldigt...
2
Svar
21
· Visningar
3 451
Senast: Boj
·
Foder & Strö Hur gör ni det? Främst då ni som inte har hästarna i en stor hage där det växer lite lagom så det blir en naturlig invänjning, utan ni...
Svar
8
· Visningar
3 238
Senast: Roheryn
·
Hästvård Min häst har haft problem till o från bak knäna. Behandlad sommaren 2011, vintern 2013 i bak knäna. Skulle söljas nu och var då väldigt...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 142
Senast: alltidhvit
·
Hästvård Jag har en häst som min vet vill att vi ska scinta. Hästen har diffusa symptom som vi inte hittar orsak till med vanlig röntgen eller...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
12 003
Senast: mackan
·
Hästvård Hej! Börjar bli lite knäckt. Har sen augusti åkt in och ut på klinik med min häst. Främst på grund av hälta på vänster bakben och...
Svar
5
· Visningar
1 469
Foder & Strö Det handlar om två äldre hästar, mellan 25-30 år. De har inget stall eller vinskydd, endast en ohalmad container att söka skydd i...
2
Svar
23
· Visningar
3 967
Senast: Sasse
·
Hästvård hej, jag märkte på min häst i lördags morse att min häst var svullen i vänster fram över koftan och upp på skenbenet :nailbiting: han...
Svar
7
· Visningar
1 829
Senast: Efwa
·
Hästvård Häst som behandlats med penovet mot mugg. Nu bra, ohalt. När kan man släppa i hage och börja rida?
Svar
0
· Visningar
887
Senast: Estivuz
·
Hästvård Hej! Någon här som har erfarenhet av horsewares ryggvärmare? Gör det någon skillnad till ryggen? Kan det hjälpa om hästen är öm i...
Svar
10
· Visningar
1 074
Senast: Speedway
·
Hästvård Kan man på något sätt veta, eller iallafall få en hint, om ens häst kan gå barfota, förutom det uppenbara att prova? Kan man rida...
Svar
17
· Visningar
2 255
Senast: caballus
·
Hästvård Mitt djur har en fin och relativt tjock svans som jag alltid tvättar innan tävling. Jag har bra pälsglans i och jag håller den flätad...
Svar
14
· Visningar
1 966
Senast: svea
·
Hästvård Hej! Jag har två nordsvenskar som kommit på ideén att äta träck. Jag tror det handlar om tristess då dem har beräknad foderstat...
Svar
6
· Visningar
2 185
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Sitter och kollar på kraftfoder som är så kompletta som möjligt till avelsto. Kollat in Dodson & Horrell och Saracen. Några tankar om...
Svar
10
· Visningar
1 401
Senast: Nevermind
·
Hästvård Jag har ett rätt annorlunda problem... I stallet som jag står i är det lerigt. Och då menar jag inte i hagarna utan på 'stallplan' och...
Svar
5
· Visningar
1 060
Senast: Luzzan
·
Hästvård Ni som haft häsat med foderstrupsförstoppning. Hur länge gar era ätit hö som legat i blöt före fodring? Och har det fungerat med...
Svar
3
· Visningar
1 050
Foder & Strö Hej! Som rubriken lyder så tar inte butiken jag köpt ifrån in Pot.protein försen till hösten igen men jag behöver fortfarande ge extra...
Svar
4
· Visningar
1 208
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt