Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur mycket betalar ni för hö och spån i månaden? Ni som har eget stall eller kallhyra. Behöver veta på ett ungefär då jag måste göra dn...
Svar
18
· Visningar
7 882
Senast: feny
·
Foder & Strö Har fått en analys för nöt igen. De värden jag främst behöver är TS (mycket torrt hö i storbal), mj, smältbart råprotein och socker...
Svar
3
· Visningar
775
Senast: Nevermind
·
Hästvård Finns det några lagar som reglerar detta ? Vad är tillåtet ? Lägg till att marken delvis är fylld av kärr, stora stenbumlingar osv i /...
Svar
3
· Visningar
2 410
Senast: ameo
·
Hästvård Jag har säkt bland trådarna men kan inte hitta någon som riktigt besvarar min fråga och mina funderingar... Jag vet att stons cykel inte...
Svar
16
· Visningar
3 095
Senast: Docka
·
Hästvård Hallå, har kollat runt lite i forumet men hittat mest äldre trådar. Jag har en häst som jag köpte för lite mer än 1 år sen. På våren...
Svar
0
· Visningar
1 062
Senast: Dumle74
·
Foder & Strö Har nu cyklat rundt i foderdjunglen för att hitta det bästa magnesiumproduktet till hästar. Helt omöjligt, många motsägande upplysningar...
Svar
3
· Visningar
1 093
Senast: Terese
·
Foder & Strö Visste inte var jag skulle lägga tråden, men hoppas det blev rätt! Funderar lite på det här med att "skicka iväg hästen på bete". Dvs...
2
Svar
27
· Visningar
2 952
Hästvård Kan det här vara värmeutslag? Tycker inte det borde vara foder. Vad säger ni?
2
Svar
20
· Visningar
2 132
Senast: Unafraid
·
Hästvård hej! Ska köpa en häst som inte är vaccinerad. Hästen är 10 år och aldrig varit sjuk. Nuvarande ägaren vaccinerar inte någon av sina...
2
Svar
38
· Visningar
4 605
Senast: caballus
·
Hästvård 10 dagar efter skoning blev min häst ganska kraftigt halt och varm på höger fram. Ny hovslagare har förmodligen verkat för mycket. Jag...
Svar
8
· Visningar
2 466
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Min häst hade kotledsinflammation i ena baknbenet. Fick kortisonbehandling och två veckors metacam. Benet blev verkligen jättefint...
Svar
3
· Visningar
1 091
Senast: hanny
·
Foder & Strö Hej! Jag har beställt rena mineraler från forageplus som äntligen kommer imorgon. Ni som ger rena mineraler, väger ni upp i portioner...
Svar
2
· Visningar
1 293
Senast: Hymra
·
Hästvård Hej! Är det någon som har fått penicillin till hästar med regnskållor? För att göra en lång historia kort så har jag två hästar som fått...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: Kickilu
·
Hästvård Borde man låta tandis kolla tänderna på ev blivande foderhäst innan man bestämmer sig ? Ett par år sedan sist enligt ägaren och hästen...
Svar
6
· Visningar
876
Foder & Strö Har en häst som är väldigt svår att få upp i vikt och hon är heller inget matvrak. Hon är tunn och behöver få mer hull men hon tröttnar...
2
Svar
20
· Visningar
2 238
Senast: mackan
·
Foder & Strö föredrar ni ? Har funderat på halm som" sysselsättning" för hästen. Behöver alltså inte innehålla näring på det sättet, men vara...
Svar
6
· Visningar
1 001
Hästvård Min häst är ett kallblod på 17 år, aldrig varit halt innan bortsett från hovböld en gång. Hel och frisk i kroppen i grunden. Men i...
Svar
16
· Visningar
7 120
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Madame har trampat sig på ballen ganska rejält. Har satt bandage men det tar ungefär 2 minuter för henne att slita av bandaget. Så fort...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 489
Senast: Unafraid
·
Hästvård Jaha! Så står jag här vid den oändliga avgrunden som det känns. Det är dags att ta bort min häst. Har fått och börjat fylla i...
Svar
9
· Visningar
2 887
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Funderar på det här att blanda hästarnas krubbmat med cementblandare. Det som ingår är lusernpellets, kruskakli samt enskilda mineraler...
2
Svar
27
· Visningar
2 487
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV