Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hästen är nyskodd, denna vecka, och ser ut såhär. Vad tycker ni om detta? Jag vet vad jag tycker, men intressant att se om andra ser på...
Svar
17
· Visningar
2 290
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! Har en travare som för ca 2v sedan fått en spark ovanför framknät på utsidan. Blev ganska svullen men svullnaden gick ner...
Svar
5
· Visningar
884
Senast: Bufera
·
Hästvård Vill ventilera om det är flera som tänker som mig gällande fång. Våra hästar hade förgiftningsfång för 2 år sedan. 25 grader på dagen o...
Svar
1
· Visningar
794
·
Foder & Strö Vart köper ni betfor och havrekross?
2
Svar
21
· Visningar
2 872
Senast: Sporthorse
·
Hästvård Jag har funderat en del på det här med tarmstörningar på sistone. Det känns som att så fort hästen får nått symptom som syns utanpå...
Svar
3
· Visningar
1 091
·
Hästvård Någon som opererat in plastkulor i livmodern på sin häst? Hur fungerade det för er?
Svar
0
· Visningar
415
Senast: Nikoletta
·
Hästvård Min häst är skadad och behöver lindas för att inte benen ska svullna och för att ge stöd åt det oskadade benet. Jag lindar m padd och...
Svar
4
· Visningar
737
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Hej ! Någon som har häst som den här tiden blir sur och seg ? Har en ponny som varje år denna tid blir lite ur gungorna och det håller i...
2
Svar
23
· Visningar
4 062
Senast: Unafraid
·
Foder & Strö Vilket zinktillskott är bäst? Har tidigare använt st. Hippolyt men såg att vimital också kommit ut med zinktillskott. Någon som har...
Svar
8
· Visningar
1 011
Senast: Lavinia
·
Hästvård Det har varit frost och snö utan lera i flera månader ändå har min häst fått mugg på alla fyra. Hur kan det bli så? Och hur får jag bort...
Svar
11
· Visningar
1 108
Senast: Hedwig
·
Hästvård Jag har sedan Switch pour on slutade säljas använt ultrashield men tycker inte alls att det är lika bra, då det är mycket fästingar här...
2
Svar
27
· Visningar
17 948
Senast: Rifer
·
Foder & Strö Hej! Är det någon har har erfarenhet av denna modell av Kellfri foderhäck? Bad har ni för synpunkter? :)...
Svar
8
· Visningar
1 293
Senast: ameo
·
Hästvård Här och där ser man tips om att man kan använda Frontline för hundar mot ohyra på häst. Har någon provat detta i praktiken? Jag...
Svar
8
· Visningar
8 496
Senast: Ray
·
T
Foder & Strö Bara min häst som älskar rabarber och andra (god)saker? Hon tuggar i sig hela rabarben inkl. blad. :o Hon kan inte må bra, rabarber är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
14 199
Senast: Soffan74
·
Hästvård Någon som vet om det fortfarande finns tillgängligt?
Svar
2
· Visningar
598
Hästvård Tänkte lägga in ett foto på borsten, men icke, så jag försöker ge en begriplig beskrivning . Det är som en rund didkborste ungefär, fast...
Svar
10
· Visningar
967
Senast: kryddelydd
·
Foder & Strö Jag har en häst som älskar mat och jag undrar om någon därute vet någon bra mat som jag kan ge till honom. Det ska vara utanför hö och...
Svar
6
· Visningar
1 355
Foder & Strö Hej Öppnade en ny hösilagebal idag och det var massor av en växt i som jag aldrig sett förut (vad jag kommer ihåg). Har letat efter...
Svar
4
· Visningar
1 623
Senast: Bufera
·
R
Hästvård Behöver kreativa tips... Har hästen på lösdrift och han har ett ganska stort överben på insidan av ett framben (klassiskt...
Svar
15
· Visningar
1 841
Senast: Raderad medlem 124573
·
Foder & Strö Jag läser och hör mkt om desperara djurägare som inte får tag på hö, bönder som fått avliva äldre besättningar för att maten ska räcka...
2
Svar
34
· Visningar
5 091
Senast: Snurre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV