Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Upptäckte att min häst fått ett sår som vad jag tror är svallkött. Det är rosafärgad vullnad som buktar ur från sårytan. Det var svullet...
Svar
9
· Visningar
2 149
Senast: mackan
·
Hästvård Köpte en ny häst i juni förra året som efter träckprov fick positivt på stor blodmask efter odling (totalt 60 EPG liten/stor blodmask)...
Svar
1
· Visningar
1 376
Senast: Madick
·
Hästvård Jag har börjat intressera mig för ardennerrasen, har förstått att det finns en del hovbroskförbening i rasen. Berätta allt ni vet om...
Svar
12
· Visningar
1 845
Hästvård Ponnyns obefintliga päls ser eländig ut. Hennes päls har vuxit så fort så hon är klippt flera gånger i vinter. Nu ser hon helt fläckig...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: TinyWiny
·
P
Hästvård I höstas fick ponnyn en "senskada" bak på djupa böjsenan. Jag trodde först att han hade sparkat sig med brodden då jag glömt sätta på...
Svar
4
· Visningar
1 263
Senast: Ace
·
Hästvård Fick tyvärr avliva min ridhäst och kvar blev min 6-åriga shettisvalack. Jag har precis hämtat hem en shettishingst som snart blir 3 år...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 087
Senast: Egonson_
·
Hästvård Lösdriften är väldigt lerig nu när snön smält men bara vid ingången till ligghallen och vid matplatsen. De sjunker ner rejält med benen...
Svar
10
· Visningar
2 403
Senast: Lager
·
Hästvård Hejsan! I höstas klippte jag min islandshäst då han blev för varm under träning. Han klipptes första gången i oktober, då jag klippte...
Svar
14
· Visningar
2 481
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Spelar mängden mask någon roll? Min häst hade vid träckprov +1100 av lilla blodmasken, men 0 av stora, räcker det med en spruta cydectin...
Svar
7
· Visningar
880
Hästvård Obs, ej min häst. Ägaren har enligt uppgift tagit ut veterinär, men denna har tydligen inte kunnat diagnostisera och behandla hästen...
Svar
1
· Visningar
764
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Idag hittade hovis ett konstigt fynd i hästens ena framhov, nämligen en mjuk knöl, stor som ett hallon, i gränsen mellan strålen och...
Svar
0
· Visningar
625
Senast: fia-lisa
·
Foder & Strö Hej! Vad ger ni för extra foder till er häst, tex musliblandnng, protein pellets, mineraler mm? Jag har ett halvblod som går på...
2
Svar
32
· Visningar
2 847
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Hej har en fråga om hästens vård. Min häst har fått en märklig pälslös fläck på ena bakbenet. Det lossnar lite torkad hud/smuts och som...
Svar
9
· Visningar
1 142
Hästvård Vad tror ni om EMS på en häst i normalhull, aldrig varit överviktig, men med tjock nacke? Vad finns mer för symptom att kolla efter i...
Svar
6
· Visningar
887
Senast: mollyphlox
·
Hästvård Vad säger ni om dessa inkar? Dom sitter som ni ser mellan bakbenen på hästen, som är ett halvblod på 18 år. Vi har provat operation...
Svar
0
· Visningar
648
Senast: Crossline
·
Hästvård Finns det nån sida där man kan läsa vilka stall som bär anmälningspliktiga sjukdomar?
Svar
3
· Visningar
696
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Hur mycket kraftfoder och hö/ensilage ska jag ge en häst som är mellan 1,50-1,60 cm Mkh?
Svar
18
· Visningar
1 854
Senast: Sirap
·
Hästvård Nån som vet vad det är för skillnad (om det är nån skillnad?) på IRAP behandling och stamcells behandling?
Svar
0
· Visningar
414
Senast: Lunketuss
·
Foder & Strö Om man ger loppfrön, är det bäst att ge blött då? Hur långt innan kan man isåfall blanda det i övrig blötmat? Eller är det bättre att ge...
Svar
7
· Visningar
956
Hästvård Hej! Jag har en liten fundering. Min häst fick kolik för några dagar sen och jag ringde då ut veterinär. Idag kom räkningen som var...
Svar
10
· Visningar
2 795

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar