Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vanlig gran borde inte vara några problem. Jag vet bär vi hämtade julgranar på granngården efter nyår, berättade de att det endast var en sort av granarna som hästarna kunde ät. Den andra var inte bra. Minns tyvärr inte vad den andra sorten hette, men tror inte den andra sorten är så vanlig, den är lite speciell i utseendet.
Hoppas någon som har mer koll kan svara. Detta är det lilla jag kommer ihåg.
Jag tror att jag ska klara mig...
Än så länge går de i en hage med mycket skräpväxter i, och det finns gräs kvar även om den börjar se torr ut.
Men jag har en till rejäl hage med mycket gräs i som jag tänkt flytta dem till strax så att den första kan återhämta sig.
Är det tokigt att putsa av den första hagen nu när det är så torrt?
Skräpväxterna växer sig höga men jag vill ju inte slå av gräset om det är taskig återväxt.
Tack, då får det bli så.Det är inte fel att putsa av utan snarare klokt. Underlättar för det ”riktiga” gräset som tar sig direkt det kommer regn och då inte behöver slåss mot ogräset .
Regn i två veckor? Jag tror vi fick max 2 dygn lättare regn i juni. I maj ännu mindre.Våra gräs hagar är så nedbetade att de ser ut som en öken där inne. De lilla gräs som är kvar får unghästen äta på dagarna då hon går ute dygnet runt. De andra tjockisarna (inklusive min egen) får hålla till godo med hö och lite och pilla med. Tyvärr faller min ur nu har jag märkt så får ösa på
Med hö och grejer inne åt henne .. Men men sånt är livet och vart är regnet? Vi fick två veckors regn sen inget mer och bara värme ..
Som en uppföljare till att det kommer att bli dyrt med hö i år, hur har ni det med bete?
Jag har som tur är lättfödda hästar, men jag har inte behövt använda munkorg i år om vi säger så. Förra året hade jag bete in i mitten av oktober, i år är det väldigt svårt att sia om hur länge det ska räcka, eller vilka andra blommor och blad de riskerar att stoppa i sig i brist på annat.
Har en stor skogshage och har kollat efter de mer uppenbara giftiga örterna, men hur är det tex med gran? Vanlig gran, i större mängder, kan det vara farligt?
Två veckors regn det hade varit braVi fick två veckors regn sen inget mer och bara värme ..
Våra gräs hagar är så nedbetade att de ser ut som en öken där inne. De lilla gräs som är kvar får unghästen äta på dagarna då hon går ute dygnet runt. De andra tjockisarna (inklusive min egen) får hålla till godo med hö och lite och pilla med. Tyvärr faller min ur nu har jag märkt så får ösa på
Med hö och grejer inne åt henne .. Men men sånt är livet och vart är regnet? Vi fick två veckors regn sen inget mer och bara värme ..
Två veckors regn det hade varit bra
Här regnade det två dagar i juni
Så här växer ingenting och björkarna har börjat gulna
Och det är inget regn i sikte heller