Jag tänkte också på PSSM, det kan ge väldigt konstiga symptom. Och det är ju väldigt enkelt och billigt att testa för, iaf den ena sorten. Typ 300kr med tagel man själv skickar på analys för att testa PSSM1, och sen muskelbiopsi som jag har för mig kostade nån tusenlapp mer, men som kräver klinikbesök och att de har rutiner på att skicka vävnadsprov. Jag har själv haft häst med PSSM, och det är en eländig sjukdom. Den är kronisk och kräver verkligen stor insats av ägaren för att hästen ska vara symptomfri. Det kan debutera närsom, och på olika sätt. Och många hästar har genen men det bryter aldrig ut.
Även om det i ditt fall kanske inte är PSSM, så är det iaf lätt att utesluta. Jag hade kollat innan jag lade om kosten.
Och annars, fy vilken jobbig sits du har med en häst som har sådana problem. Hoppas verkligen det löser sig till det bästa för er.
Även om det i ditt fall kanske inte är PSSM, så är det iaf lätt att utesluta. Jag hade kollat innan jag lade om kosten.
Och annars, fy vilken jobbig sits du har med en häst som har sådana problem. Hoppas verkligen det löser sig till det bästa för er.