Tack, såklart!Efter första levnadsårets slut...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack, såklart!Efter första levnadsårets slut...
Men alla dessa finns ju alternativ till? Jag har aldrig fått mer 6 mån infört i passet, det har då varit narkos t ex.
Det mesta förs överhuvdtaget inte in i passet eller nämns. Således diskuteras eller väljs inte alternativ. Men den röntgade, tandraspade eller ledbehandlade hästen har livstids slaktkarens.
Min har karens på fler sätt än jag kan räkna. Pass som fyraåring. Fått lugnande. Fått butta. Fått kortison. Och det bara under de 2.5 år jag vet om av hennes liv.
Jag tror fortfarande inte ett ögonblick på att det skulle vara extremt få hästar som kan gå till livsmedelsproduktion. Det vill jag isf se källa på.
Va? Har den röntgade och tandraspade hästen livstidskarens? Why is that??
Räcker det inte med de medel som ger det, alla som inte fick pass som föl osv? Lägg till alla där passen kryssats. Det är få hästar som klarar nålsögat tyvärr. Även om passet kanske är rent för det slarvats med att fylla i
Skulle vara ett ”har lång karens och den ledbehandlade...”Va? Har den röntgade och tandraspade hästen livstidskarens? Why is that??
Fast jag är ett säker på att du har fel. Du får underbygga resonemanget bra mycket bättre om du ska övertyga mig iaf.
Skulle vara ett ”har lång karens och den ledbehandlade...”
Buke funkar skit från min mobil sen uppdateringen av Buke - texten hoppar ut rutan.
Men hästen som fått lugnande för röntgen eller tandraspning har i många fall 6 mån karens. Den ledbehandlade i många fall livstidskarens.
Så även om dina inte har det så många många hästar har slaktkarens på 6 mån eller mer, många pass är kryssade för att slippa registrera sig som foderföretagare osv.
Sen kan jag tillägga att jag i mitt företagande stöter på oerhört många hästar årligen som får lugnande och vi använder eg aldrig t ex pleg just pga karensen. Det FINNS ju alternativ, jag tycker ni har trista veterinärer isf som inte använder dessa.
Sex månader ja. En helt annan sak än livstid vilket är det du hävdat.
Vilka fler läkemedel? Butta har ju massor av alternativ. Jag har själv inte använt det sen 90-talet trots mängder med häst.
Min ponny blev behandlad i kotan för en dryg månad sedan. Det var det tydligen livstidskarens på. Jag minns inte vad medlet hette men det var med största sannolikhet det vanliga man sprutar in i lederna.
Kortison-injektion i led brukar man sätta livstids karens på. Det är ju rätt vanligt att man har med bl.a. kortison i en ledbehandling.