Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har kopiösa mängder fästing i min sommarhage. Hästarna är fulla av små svarta prickar när jag tar in dem.. Har behandlat med...
Svar
15
· Visningar
1 661
Hästvård Hej! Jag skulle behöva bolla lite. Det är så här att jag har en 15 årig halvblodskorsning som för flera år sen drabbades av fång. Vi...
Svar
19
· Visningar
3 736
Senast: Efwa
·
Hästvård Min häst trampade sig själv på kronranden hö fram i januari. Såret läkte fint och han var aldrig halt. Nu har det fick blivit en...
Svar
6
· Visningar
2 261
Senast: Lindsen
·
Hästvård Hej, någon som har testar oestress på sitt tjuriga sto? Min gör ko sparkar och är allmänt arg vissa dagar. Har hästens ridning och...
Svar
4
· Visningar
4 362
Senast: caballus
·
Foder & Strö På vissa analyser envisas företagen att skriva vissa delar i g och tex mineraler i %. Ska man räkna % på kg foder eller kg ts? Eller nåt...
Svar
6
· Visningar
876
Senast: Nominous
·
Hästvård Det finns några här som opererat bort ett öga på en häst. Och kanske nån mer med kunskap och erfarenhet. Jag undrar om någon vet ifall...
2
Svar
36
· Visningar
6 491
Senast: Unafraid
·
Foder & Strö Det verkar som värmen bara håller i sig. Får ni det att funka att fodra med hösilage nu ? Här möglar balarna fortare än vanligt...
Svar
11
· Visningar
1 542
Senast: svea
·
Hästvård Nu är det dags för mig att sätta igång min häst på riktigt efter lång tids vila pga skador. Senaste skadan var kotledsinflammationer...
Svar
10
· Visningar
1 430
Senast: mackan
·
Hästvård Då jag nu har kommit till valet och kvalet att ta bort min häst på grund av lastningen ( inga elaka kommentarer), jag har tagit till...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 105
Hästvård Min häst tappar päls på benen. Är värst på ett ben men han har lite på två till. Har tvättat med Hibiscrub ett par dagar men blir inte...
Svar
5
· Visningar
2 156
Senast: Corax
·
Hästvård Hej, ska ta vaccin på hästen imorgon Hon ska ta häst influensan eller vad den heter och stelkramp. Någon som vet ungefär vad det...
Svar
6
· Visningar
898
Hästvård Nu när våren är här så har min häst börjar klia mulen väldigt mycket. Förra året hade han under sommaren. Försvann ett tag efter betet...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: skuggi
·
F
Hästvård Någon där ute som fått ersättning för operation av lös benbit fast ni inte haft bevis att era hästar varit försäkrade sen föl? Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 926
·
  • Omröstning Omröstning
Hästvård Jag använder den här hästsalvan(tjäran) man köper på hööks för typ 100 spänn(idk?) runt ögonen och vid juvret på min häst, men någon i...
Svar
7
· Visningar
1 242
Hästvård Hejsan! Mitt varmblod, 9 år, har sedan 3 dagar tbx varit knackig/halt i skritten och pyttelite i trav och galopp. Jag vet inte riktigt...
Svar
19
· Visningar
3 195
Senast: Liten
·
Hästvård Mitt russ svarar inte på Butta. Har stått på box i tre veckor och det händer ingenting. Han klarar magen bra då han får probihorse vital...
Svar
17
· Visningar
2 036
Senast: Eloise
·
Hästvård Vad gäller när man köper en häst, och byter försäkringsbolag i samband med köpet - OM det visar sig efter en tid (innan 2 år) att hästen...
Svar
19
· Visningar
1 444
Senast: Sockerbit
·
Hästvård Hästen har opererat bort benbit i kotleden bak (sk chipfraktur). Benbiten hade orsakat liten förändring i brosket. Ledytan var lite...
Svar
0
· Visningar
402
Senast: Lambada644
·
Hästvård Hur får man bort en reservation i försäkringen, som hästen fått pga en benbit - som operars bort? Vad gäller för att få bort...
Svar
6
· Visningar
846
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 509
Senast: Irival
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt