Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är precis det jag menar. Folk handlar "vad som helst" och det kan innehålla sånt som inte är bra. Det var lite den oron min bonde uttryckte. De flesta kan väl se om höet är mögligt, men kan alla se om det innehåller något olämpligt? Jag tror inte att jag skulle kunna bedömma vad som är olämpligt, jag måste lita på min bonde. Vilket jag gör, mitt hösilage är dessutom fantastiskt fint, som vanligt.Det beror nog på vad man menar med ”skräp”? Om det är bukfylla eller om det är olämplig föda. Jag tror inte ”bukfyllemat” kommer ställa till problem, men däremot de som pga bristen känner sig ”tvingade” att ge foder som inte är hygieniskt okej eller innehåller olämpliga växter.
Ja många har tänkt om i år. Jag vet flera storbönder som aldrig tar till vara på halmen annars men som gör det i år. Förhoppningsvis kan det hjälpa upp endel.Det verkar som om många tar till vara på halmen i år. Håller lite koll på blocket och det kommer massor med annonser.
I torkat hö till idisslare går smörblommor hur bra som helst.Ett par närliggande gärden slogs här för några veckor sedan och packades i vita balar. Jag blev rätt överraskad då det som växte mest där var smörblommor, vilket inte är bra för hästar. Vet inte hur det är med får eller kof iof.
I torr-hö är det okej med smörblommor till häst. I ensilage verkar det "halv-okej" (SVA):I torkat hö till idisslare går smörblommor hur bra som helst.
Vet inte om det är skillnad för hästar dock, eller om det ensileras?