Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Tänkte starta upp en tråd om Care fore produkterna liknande den om back on track som finns här på buke. Ni som använder Care fore...
Svar
12
· Visningar
4 230
Hästvård Har reservation i carpalleden vänster fram. Röntgen är gjord för 3 års sedan och då konstaterades att läget var oförändrat. Skulle ni...
Svar
12
· Visningar
2 925
Hästvård Så här har min ena häst blivit på mulen senaste dagarna. Trodde först han hade skrapat sig mot något men börjar nu misstänka...
Svar
14
· Visningar
1 424
Senast: Rifer
·
Hästvård Någon som har haft en häst med ligamentskada i ett framknä (carpus) och vill dela med sig av erfarenheter? Hur var prognosen? Blev det...
Svar
3
· Visningar
1 388
Foder & Strö I somras tog vi eget hö från två olika åkrar i panik mest för att gardera oss mot ev. höbrist. Höet är dammigt. Kan det vara så att höet...
Svar
8
· Visningar
1 646
Senast: Narcissa
·
Hästvård Har det blivit fler hovbölder nu när regnet kommit efter torkan?
Svar
11
· Visningar
1 296
Senast: Lavinia
·
Hästvård Vad är den engelska översättningen av häst med karprygg?
Svar
2
· Visningar
1 023
Senast: Seabaz
·
Hästvård Hej, min kompis funderar på att köpa ett arabiskt fullblod och hon skickade mig den här bilden. Jag är inte duktig på araber men...
Svar
16
· Visningar
1 830
Senast: mackan
·
Hästvård Vad föredrar ni? Och varför? 2 3
Svar
51
· Visningar
4 978
Senast: Lobelia
·
Foder & Strö Vad jag har förstått så behöver man normalt inte tillsätta b-vitamin eftersom hästen tillverkar det själv i grovtarmen. Men när jag...
Svar
8
· Visningar
1 509
Senast: Masse
·
Hästvård När min donna var lite över året gled hon i hagen på något vis i lera så hon blev sned över korset. Hon behandlades 2 ggr och blev lite...
Svar
14
· Visningar
1 697
Senast: Ackio
·
Foder & Strö Jag har varit tvungen att köpa hö av en annan leverantör än jag brukar nu i foderbristens tider. Det handlar om stora oplastade...
Svar
3
· Visningar
1 546
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hej! Jag har sökt men inte hittat det jag söker efter så gör en tråd, får tas bort om det är så. Jag har som många andra behövt fodra...
Svar
10
· Visningar
2 092
Senast: mackan
·
Hästvård Hej, behöver lite fler tankar kring min stall-situation! Har en 26årig halvblodsvallack som till min vetskap stått på box hela sitt...
Svar
8
· Visningar
1 562
Senast: hoppsann
·
Hästvård Min nu 26-åriga haflingervalack fick en tumör på snoppen som opererades bort för drygt fem år sedan. Redan för ett år sedan misstänkte...
Svar
9
· Visningar
1 402
Hästvård Hej. Undrar om någon varit in för behandling av hovled och kotled samt hasen? Hur lång tid har det tagit innan ni fått sätta igång? Hur... 2
Svar
24
· Visningar
4 020
Senast: Zevzan
·
Hästvård Jag har hållt på i veckor nu och skrapat ägg. Använt glansspray och lera i omgångar men den ger sig ju inte ??? Har förr om åren upplevt...
Svar
19
· Visningar
1 322
Senast: Pancakes
·
Hästvård Jag behöver lite råd, hoppas någon kan hjälpa. Jag köpte min häst för snart två år sen, gjorde en väldigt grundlig gårdsbesiktning, inga...
Svar
13
· Visningar
2 125
Foder & Strö HUr tänker ni göra nu när vissa kanske har ont om mat med att dela upp fodringarna. Vad är eran plan? När ge lusern? när ge hö och hur... 2
Svar
36
· Visningar
3 770
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka