Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Imorgon ska jag ringa Husaby för utredning. Igår fick distriktarn komma ut akut. Min häst fick ngt anfall. Förra helgen trampade hon...
2
Svar
26
· Visningar
5 506
Hästvård Hästen har vilat och är därefter i full gång. Jag har själv ingen koll på gaffelbandsskador.
Svar
1
· Visningar
1 034
Senast: Shaggy
·
Hästvård För att göra en relativt lång historia kort. Var in med häst till klinik hösten-17, halt på alla fyra. Mest h.f och v.b. Hög hälta bak...
Svar
15
· Visningar
2 423
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Vad har ni för negativa och positiva åsikter om de olika slags skorna? Har någon här råkat ut för hälta pga. sidokappor hos häst som är...
2
Svar
28
· Visningar
6 782
Senast: mackan
·
Foder & Strö Har ni några tips på hur man kan mata 3 hästar isär, alltså var och en för sej så att ena stoet inte äter upp alla andra hästars mat...
Svar
3
· Visningar
1 139
Senast: Summerwind
·
Hästvård Vad är ert bästa tips mot bromsar och hästar som blir tokiga och springer i hagen? Flugtäcken funkar det? Flugmedel? vilket?
Svar
6
· Visningar
1 928
Hästvård Insåg idag att det är tävlingskarens på vissa flugmedel? Ultra Shields sägs det ska vara karens på och broms blocker också, är det någon...
Svar
15
· Visningar
2 140
Senast: MayGrace
·
Hästvård Hej alla fina Bukefaloser! Tänkte höra med er om ni har någon idé kring vad som skulle kunna vara på tok med min häst. Innan jag...
Svar
3
· Visningar
1 147
·
Hästvård För flera år sedan minns jag att jag gav en häst hyaluronsyra som kom i pulverform, och som man själv fick blanda med vatten. Skakades...
Svar
6
· Visningar
1 154
Senast: Trissa
·
Foder & Strö Hej Fått årets analys, kan någon vänligt kolla Om den är bra eller om man behöver ge kraft. Verkar vara lite protein
Svar
5
· Visningar
901
Senast: Sandra B
·
Hästvård Efter flera månaders letande har jag till slut hittat en jättetrevlig häst som jag verkligen gillar. Vi besiktigade henne för två veckor...
2
Svar
29
· Visningar
8 270
Senast: citrus
·
Hästvård Min kära lilla tant ponny på 22 år har blivit akut halt igår. Höll på att trilla omkull igår morse påvägen ut ur boxen, självklart fick...
Svar
2
· Visningar
1 101
Senast: MayGrace
·
Hästvård Jag tänkte fråga vad ni tycker. Vår ponny har känts lite knackig och styltig ett tag men inte varit halt. Kollade upp honom nu när...
2
Svar
20
· Visningar
2 600
·
Foder & Strö Här jag bor har det inte regnat på ca 6 v. På ngt magiskt vis växer gräset ändå.Men hur är gräset nu ? Tänker på t.ex protein ? Och...
Svar
6
· Visningar
2 111
Foder & Strö Okej I have some problems... Jag har i dagsläget en 4 årig shettis, 2 årigt halvblod samt ett 7 årigt halvblod. Vi köpte en gård för...
Svar
3
· Visningar
1 179
Senast: Aifos
·
Hästvård Nu blir jag galen snart så vill höra om någon av er haft liknande skador. Åkte in till veterinären i början på året eftersom hon varit...
Svar
16
· Visningar
3 010
Foder & Strö Våra hästar har gått på hårt betat bete, och min unghäst har visat vad jag trott varit solbränd mule. Han har vit bläs och rosa mule, så...
Svar
16
· Visningar
3 177
Senast: A_NN_A
·
M
Hästvård Hej! Har senaste veckorna funderat och undrat över hovslagaren som jag har till min nya nordsvenskkorsning som bara är 6år gammal...
2 3
Svar
44
· Visningar
11 941
Senast: ptr
·
Foder & Strö Ger ni era hästar kraftfoder, mineraler eller annat när de går på bete? Vad och varför, isåfall? Ingen aning om ifall man brukar eller...
Svar
15
· Visningar
1 412
·
Hästvård Nu hoppas jag bilderna kommer med. Det är en 17årig korsningsponny. Rids på varierat underlag (dock inte riden de senaste 3 veckorna)...
Svar
10
· Visningar
1 250
Senast: Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama