Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej, min häst får mestadels lucern i sitt kraftfoder. Nu under hökrisen så är allt lucern där jag bor slutsålt och leveranserna till de...
Svar
15
· Visningar
3 076
Senast: Marty
·
Foder & Strö Enligt foderanalys saknar mitt foder lite kalcium, fosfor magnesium. Blandade mineraler täcker inte helt, så jag tänkte ge dessa tre...
Svar
1
· Visningar
530
Senast: hanne982
·
Hästvård Vad gör ni åt torra hovar i torkan? Någon som har tips?
Svar
19
· Visningar
3 436
Senast: mackan
·
Hästvård Idag efter ridturen märkte jag att ryggraden hade en upphöjning ungefär mitt under sadeln. Ca 8-10 cm av ryggraden var uppåtböjd och...
Svar
10
· Visningar
1 464
·
Hästvård Har en liten fundering. Min häst är tidigare behandlad för en blödning i gaffelbandet v.fram och har stått i sjukhage i snart 2 månader...
Svar
2
· Visningar
798
Hästvård Min häst är under utredning av veterinär! vi sitter dock fast och vill höra om någon sett någon liknande och vad det berodde på. Maj-...
Svar
16
· Visningar
2 562
Senast: cello
·
Hästvård Reagerade på att min kompis ponnyer alla fäller så otroligt dåligt. Vi är snart i mitten på juli och ingen av hennes tre ponnyer har...
2
Svar
27
· Visningar
2 932
Senast: cello
·
Hästvård Hej! Ville kolla om någon sett eller vet vad detta kan vara? Se bild (har fått salva Betnovat av vet men det hjälpte inte). Kliar inte...
Svar
1
· Visningar
660
Senast: Masse
·
Foder & Strö Hur hög ts- halt är det möjligt att hö kan komma upp i ? Tänker att det ju måste vara galet högt i år men hur högt KAN det bli ? Vad...
Svar
5
· Visningar
1 381
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Hej! Nu har det, som på nästan alla ställen i Sverige, varit väldigt torrt här under lång tid. Imorgon beräknas det komma runt 15 mm...
Svar
2
· Visningar
643
Senast: ameo
·
Hästvård Hej på er! Min dressyrponny blev av med manen i vintras (halstäcket skavde av det) och det har fortfarande inte växt ut :( Behöver era...
Svar
2
· Visningar
812
Foder & Strö Är det någon som förvarnats om höjd stallhyra till hösten? De stallägare som köper in foder måste ju reglera hyran för att få det gå...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
16 484
Senast: lillamy73
·
Hästvård Om ni tittar på denna bilden ser då skoningen ok ut?
Svar
15
· Visningar
1 810
Senast: mily
·
Hästvård Mitt 16 åriga varmblodssto har fått strålröta, rätt allvarligt på ena framhoven. Det har pågått någon månad, jag har haft hovis ute...
2
Svar
39
· Visningar
6 935
Senast: mily
·
Foder & Strö Vilka effekter kan hösilaget få av att vara inplastat med färre lager plast?
Svar
14
· Visningar
3 003
Senast: Lindsen
·
Foder & Strö Bör man ge extra salt vid denhär hettan ? Räcker det med mineralsten?
Svar
7
· Visningar
1 008
Senast: Speedway
·
Foder & Strö Nu behöver jag hjälp och råd av er som har bra koll på foderförvaring! Jag var osäker på om tråden skulle ligga här eller under Andra...
Svar
3
· Visningar
2 171
·
Foder & Strö Jättestressad av att det aldrig regnar och nu kan inte min leverantör av halva mängden grovfoder säga att allt kommer att finnas inne så...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 417
Senast: Chili
·
Foder & Strö Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 714
Senast: Soffan74
·
Hästvård Okej så såhär är det! Häromveckan så fick jag ett samtal runt 19.00 på kvällen att min islandshäst inte kunde stå på ett ben, jag kommer...
Svar
13
· Visningar
2 386

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat

Omröstningar