Bra tips!Kan du kontakta ridskolorna i trakten? Någon elev kanske söker en egen häst.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra tips!Kan du kontakta ridskolorna i trakten? Någon elev kanske söker en egen häst.
Vi köpte henne 2014 för fyra år sedan - tidigare ägare köpte henne 2010! Hon är 12 så hon har ju många år kvar! Och visst hade hon varit en jättefin läromästare i lägre klasser - det är det vi har skrivit i annonsen vi hade ute!Ni fick hem ponnyn i 2010 å har haft den i 8 år, men hur gammal är den? Om den kan starta i lättare klasser blir det dumt å triangelmärka av olika anledningar som redan nämnts. Köper man en fin läromästare vill man gärna kunna doppa tån i tävlings världen, tror du kan få lite fler seriösa spekulanter om du inte dömer ut.
Jag hade nog ställt in mig på att ha kvar ponnyn över vintern, motionerat och ridit den anpassat till dagens läge samtidigt som ni har en annons ute. Sållat ordentligt, tatt hand om ponnyn under tiden och hoppas att det läker ut när vi väntar på köpare/fodervärd.
Tror faktiskt att det kunde varit en bra idé om du hittat nån, inte allt för långt bort som ville haft den på foder. Om jag själv skulle haft den hade det blitt som en försäkring för mig själv, att ägaren vill ponnyns bästa, vi kan alla se hur det går med skadan och att man kanske på sikt kan få köpa. Du som ägare har mer kontroll och potentiell köpare kan försäkra sig om att dom inte köper en skadad ponny. För om den kan klara av träning och tävling på en lägre nivå, låter den som en väldigt fin ponny till en liten ryttare
då behåller du hästen.Men det jag är rädd för är ju att någon vill pressa henne att prestera mer och gå högre klasser och det vill vi inte. Så hur gör man?
Jamen så kan man tycka om man vill men eftersom det inte är ett alternativ så bad jag om förslag på hur jag skulle kunna tänka vilket jag har fått många jag är ytterst tacksam för!då behåller du hästen.
Annars får ni förlika er med tanken att en ny ägare kommer få bestämma hur hästen ska skötas. Ni kan inte sälja hästen OCH behålla kontrollen.
Vill du kunna bestämma eller åtminstone se så hemmet är som tänkt finns bara olika fodervärdslösningar.Jamen så kan man tycka om man vill men eftersom det inte är ett alternativ så bad jag om förslag på hur jag skulle kunna tänka vilket jag har fått många jag är ytterst tacksam för!
Jag tror att detta är ett ämne som flitigt diskuterats i forumet genom åren. Flera har testat att skriva in klausuler i köpeavtalet hur hästen ska skötas men har svårt att få det att hålla juridiskt.Jamen så kan man tycka om man vill men eftersom det inte är ett alternativ så bad jag om förslag på hur jag skulle kunna tänka vilket jag har fått många jag är ytterst tacksam för!