Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hittade en fråga på facebook, någon som läst nån artikel om nåt samband mellan fång och vaccin mot hästinfluensa. Google var inte min...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 163
Senast: ameo
·
Foder & Strö När jag åker till tävling så förvarar jag höet i en sopsäck i bilens baklucka för att det ska damma så lite som möjligt i transporten...
Svar
13
· Visningar
2 145
Senast: Pudlan
·
Hästvård Vi har en häst som skadat sig. Det uppkom under ridning. Hästen reds i skritt och trav rakt fram av en erfaren ryttare. Rätt som det är...
Svar
5
· Visningar
1 162
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag har en annan tråd gällande min 1,5 åring, som nu är undersökt för andra gången utan tillstymmelse till kula på höger sida:( han ska...
2
Svar
21
· Visningar
2 124
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Hej! Hur ser en sabelbent häst ut? Har någon nån bild.? Hittar inga bilder när jag googlar.
Svar
1
· Visningar
5 508
Senast: nullo-modo
·
Foder & Strö Som rubriken lyder, är råghalm farligt för hästar? Har fått möjlighet att köpa råghalm för att dryga ut höet, eftersom vi nog kommer...
Svar
17
· Visningar
4 581
Senast: MiaMia
·
Hästvård Har för första gången någonsin fått styngflugeägg på hästarna, gissar att det beror på att vi utökat hagen in på en lägda där hästarna...
Svar
9
· Visningar
1 362
Senast: susanne
·
Foder & Strö Jag ger hösilage, årets. Har ingen ts-halt, men ganska torrt, inte långt från hö. Öppnad och utslitet, men fortfarande i "en hög"...
Svar
5
· Visningar
2 562
Senast: smedsussie
·
Hästvård Någon som vart med om att sko med sulor som sedan glider iväg in mot hoven? Alltså att de trycks bort/in från där skon ligger längst bak.
Svar
0
· Visningar
442
Senast: Fannyekstal
·
Foder & Strö Upptäckte idag en massa småkryp i stallet... :yuck:. Små lusliknande saker som kröp ffa på fodertunnornas lock och gamla hästtäcken...
Svar
7
· Visningar
2 804
Senast: Milene
·
Foder & Strö I stallet är det ont om bete och antagligen inte så mycket näring. Min häst är lite rund om magen men har börjat tappa över ryggen. Han...
Svar
4
· Visningar
928
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Ni som släpper ut hästarna i den här hettan, ni har aldrig funderat på att låta dem gå ut på natten istället? Värmen och insekterna är...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 888
Senast: Mia_R
·
Hästvård Min ponny tycker inte om att bli spolad med vattenslang. Jag har precis lyckats svampa hela henne, för innan tyckte hon inte om det...
Svar
16
· Visningar
1 908
Senast: mackan
·
Foder & Strö Hur är det egentligen med alla olika örter och andra "naturliga tillskott" som finns som fodertillskott? Är de testade på hästar så man...
Svar
13
· Visningar
1 634
·
Hästvård Har snöat in lite på sökningen "farrier" på instagram, och jag blir rent ut av chockad hur vissa hästar ser ut om hovarna! :eek: Vissa...
2
Svar
24
· Visningar
3 637
Senast: hastflicka
·
Hästvård Börjar med att skriva att veterinären är kontaktad och vi har fått tid nästa Tisdag, men jag vill kolla med någon härom de har varit med...
Svar
2
· Visningar
793
Senast: MayGrace
·
Foder & Strö Hej Då det är katastrof med skördarna hittills och svårt att få tag på grovfoder så vill jag ha lite hjälp med hur jag ska tänka kring...
27 28 29
Svar
566
· Visningar
59 132
Foder & Strö Jag har ett parti hö bokat och klart till mina hästar. Skördat tidigt och med höga värden på MJ och SMBRP, 9,3 resp 71 per kg foder...
2
Svar
31
· Visningar
4 343
Senast: lizzie
·
Hästvård Är det någon av er som varit på klinik och undersökt er hästs syn med hjälp av hinderbana (ej hoppning utan "hinder" som hästen ska...
Svar
9
· Visningar
2 103
Senast: Lemeie
·
Hästvård Kan man köra hästen i släpet när det blixtrar eller är det farligt?
Svar
1
· Visningar
883
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna