Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård En ung häst helt utan symptom på PPID med ett förstagångsvärde på ACTH på 85 pg/ml? (Referensvärde under 47 pg/ml för årstiden.) Varför...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 454
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! Min häst fick första shockwavebehandligen i onsdags. Idag är benet lite mer svullet och varmt runt det behandlade området. Inte mer...
Svar
7
· Visningar
1 121
Senast: hanny
·
Hästvård Min hästflock på 4 stycken är otroligt tight. Om jag nu tyvärr måste avliva en medlem är det bäst att låta kroppen ligga kvar en stund...
2
Svar
38
· Visningar
4 837
Senast: MayGrace
·
Hästvård Tänkte starta upp en tråd om Care fore produkterna liknande den om back on track som finns här på buke. Ni som använder Care fore...
Svar
12
· Visningar
4 213
Hästvård Har reservation i carpalleden vänster fram. Röntgen är gjord för 3 års sedan och då konstaterades att läget var oförändrat. Skulle ni...
Svar
12
· Visningar
2 842
Hästvård Så här har min ena häst blivit på mulen senaste dagarna. Trodde först han hade skrapat sig mot något men börjar nu misstänka...
Svar
14
· Visningar
1 413
Senast: Rifer
·
Hästvård Någon som har haft en häst med ligamentskada i ett framknä (carpus) och vill dela med sig av erfarenheter? Hur var prognosen? Blev det...
Svar
3
· Visningar
1 353
Foder & Strö I somras tog vi eget hö från två olika åkrar i panik mest för att gardera oss mot ev. höbrist. Höet är dammigt. Kan det vara så att höet...
Svar
8
· Visningar
1 637
Senast: Narcissa
·
Hästvård Har det blivit fler hovbölder nu när regnet kommit efter torkan?
Svar
11
· Visningar
1 288
Senast: Lavinia
·
Hästvård Vad är den engelska översättningen av häst med karprygg?
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Seabaz
·
Hästvård Hej, min kompis funderar på att köpa ett arabiskt fullblod och hon skickade mig den här bilden. Jag är inte duktig på araber men...
Svar
16
· Visningar
1 822
Senast: mackan
·
Hästvård Vad föredrar ni? Och varför?
2 3
Svar
51
· Visningar
4 957
Senast: Lobelia
·
Foder & Strö Vad jag har förstått så behöver man normalt inte tillsätta b-vitamin eftersom hästen tillverkar det själv i grovtarmen. Men när jag...
Svar
8
· Visningar
1 505
Senast: Masse
·
Hästvård När min donna var lite över året gled hon i hagen på något vis i lera så hon blev sned över korset. Hon behandlades 2 ggr och blev lite...
Svar
14
· Visningar
1 692
Senast: Ackio
·
Foder & Strö Jag har varit tvungen att köpa hö av en annan leverantör än jag brukar nu i foderbristens tider. Det handlar om stora oplastade...
Svar
3
· Visningar
1 500
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hej! Jag har sökt men inte hittat det jag söker efter så gör en tråd, får tas bort om det är så. Jag har som många andra behövt fodra...
Svar
10
· Visningar
2 076
Senast: mackan
·
Hästvård Hej, behöver lite fler tankar kring min stall-situation! Har en 26årig halvblodsvallack som till min vetskap stått på box hela sitt...
Svar
8
· Visningar
1 502
Senast: hoppsann
·
Hästvård Min nu 26-åriga haflingervalack fick en tumör på snoppen som opererades bort för drygt fem år sedan. Redan för ett år sedan misstänkte...
Svar
9
· Visningar
1 386
Hästvård Hej. Undrar om någon varit in för behandling av hovled och kotled samt hasen? Hur lång tid har det tagit innan ni fått sätta igång? Hur...
2
Svar
24
· Visningar
3 966
Senast: Zevzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar