Jag tror inte man kan få hela bilden vilket även TS skriver att denne inte vill ge ifall någon skulle känna igen sig osv.
Jag upplever inte att ”hela stallet vänt sig emot” utifrån vad TS skrivit? Snarare har hon ju konstaterat att ingen är irriterad ? Det är ju fantastiskt om ingen är det om beteendet som beskrivet är så intensivt att hästen strimlar alla täcken vareviga dag på andras hästar . För mig så är normalt slitage och lite bus och lek något man får räkna med om man har hästar tillsammans men detta är ju något bortom det vilket TS själv redovisar.
Oavsett om TS betalar för täckena är det ju ohållbart .
Däremot lär det väl, tänker jag, finnas ytterligare orsaker till varför inte nämda häst kan/får gå med endast den häst som den tydligen gör för tillfället som tydligen fungerar.
@karamelldrottningen TS har ju redan skrivit om, som jag tolkar det, att hästen inte funkar i flock då den river sönder täckena på alla utom en häst ?
Allmänt ang situationen så återigen - att kunna flytta om i hagar osv för att en enda häst har ett extremt beteende och inkl det inte heller tydligen kan ha en grimma på sig där man annars skulle kunnat prova med att ha haklapp, tycker jag inte är det minsta konstigt att stallägaren inte stödjer.
Omständigheter varför det inte heller går att ”bara” dela av en hage beror ju även det på övriga förhållanden vi inte vet något om.
Det är f.ö ingen rättighet att stå inackorderad hos någon till varje pris och situationer utöver stallets upplägg . Jag förstår stallägaren som inte till varje pris kliver in och börjar möblera om i hagar med fungerande individer som går med fungerande upplägg och nöjda inackorderingar osv, utifrån TS tyvärr rätt extrema (och givetvis beklagliga och jobbiga) situation .