Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Som rubriken säger, tror ni att det kommer bli brist? Utan halm lär djuren behöva annat strö så bra mycket mer annat strö kommer krävas...
Svar
16
· Visningar
2 688
Senast: MayGrace
·
Foder & Strö Eftersom det inte verkar finnas någon halm till salu i trakten måste jag byta strö åt bägge hästarna. Den ena är det inget problem med...
Svar
18
· Visningar
2 718
Senast: svea
·
Foder & Strö Hittade på Biltema idag ett överdrag till utemöbler som finns fyrkantiga och runda. Jag köpte det runda och det passar mycket bra på...
Svar
1
· Visningar
1 527
Senast: Teilani
·
Hästvård Våran ponny blev akut dålig i söndags med hög feber (40,8) och lite småsvullen i ena bakbenet. Ville varken äta eller dricka. Tog ut...
2
Svar
20
· Visningar
4 010
Hästvård Som rubriken lyder. Vad jag förstår så är avlivning med bult det vanligaste. Men ni som valt att avliva med spruta, var ni nöjda med det...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
10 156
Foder & Strö Är det någon som har testat detta? Någon som vet innehållet? Tyckte detta verkade bra med jäst och linfrön. Vi funderar på att testa...
2
Svar
22
· Visningar
2 599
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 243
Senast: mackan
·
Hästvård Nyfiken om någon har erfarenhet av icke-akut njurskada/njurproblem på häst? Hästen har haft en oturlig vår/sommar och därför tyvärr...
Svar
10
· Visningar
2 876
Foder & Strö Nu har jag stött på detta och jag fick även höra att det ska innehålla mkt mer protein än vanlig halm. Men en nuvarande kvot på höet på...
Svar
0
· Visningar
867
Senast: SiZo
·
Hästvård Vår ponny har fått knölar på ena sidan halsen helt plötsligt. De känns inte alldeles hårda, utan nästan lite vätskefyllda. Nån som har...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: Jeanba
·
Foder & Strö Hej! Har fått in en analys om foder vi har köpt och allt ser bra ut, förutom att mängden järn är väääldigt hög. 480 mg/kg ts. Hade ni...
Svar
3
· Visningar
1 520
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag ska köpa en 4 årig arabhingst, som ska kastreras. Har försökt läsa på om olika metoder, pris och eftervård, men blir inte klokare...
Svar
9
· Visningar
1 625
Hästvård Hur ofta ska en häst kissa per dag?
Svar
1
· Visningar
785
·
Hästvård Jag har en 5 årig kallblodsvalack, han har börjat kissa mycket under ridning kanske 2 gånger på en timmes pass. Detta har pågått i hela...
Svar
9
· Visningar
5 274
·
Svar
7
· Visningar
2 541
Senast: Piglet82
·
Hästvård Hej!! I stallet där jag står nu har ägarna spritt ut gödsel i sommarhagen, stacken är från förra våren till nu i augusti, han har spritt...
Svar
7
· Visningar
1 880
Senast: Liiindah
·
Foder & Strö Har fått en tant på halsen som vägrar fodra med hösilage före nyår, det ska tydligen ligga och gotta till sig i ett halvår innan man ger...
Svar
11
· Visningar
2 479
Senast: tgd
·
Hästvård Funderar på hur TR ska tolkas med antal dagar sedan senaste vaccinationen. Om jag vaccinerade den 22/8, är hästen då startberättigad den...
Svar
15
· Visningar
1 662
Senast: Marvin
·
Hästvård Min häst har haft kotledsinflammation på båda fram och är helt återställd nu och har börjat sättas igång. När han hade kotledsinflam så...
Svar
4
· Visningar
1 300
Senast: Similitude
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om det finns någon härinne med en torvkänslig/allergisk häst? Verkar tyvärr inte vara lika vanligt som spånallergi...
2
Svar
27
· Visningar
3 254
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar