Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Någon här som testat eller ger Granngårdens egna lusernpellets? Föredrar att alltid ge lusernhack men då hästen ratar det måste det bli... 2
Svar
25
· Visningar
2 851
Senast: Estivuz
·
Hästvård Hej! Ngn kvällsmänniska vaken ?! Tog in min häst en timme sedan från hagen. Lerigt och halt i hagen. Ser att hon är väldigt svullen bak... 2
Svar
38
· Visningar
7 078
Hästvård Borrelia hos häst verkar vara minst sagt omdebatterat. Ni som fått denna diagnos på er häst, på vilket sätt har diagnosen ställts, vad...
Svar
2
· Visningar
621
Senast: Anna Lilja
·
Foder & Strö Har flyttat till stall där det inte ingår lunchfodring. De hästar som står där nu har hö lådor, sk hay saver. Har en häst som äter...
Svar
5
· Visningar
2 242
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Köpte hö från en person som så att höensilge skulle va minst 70% ts och gav mig en analys efter pressning . Analysen såg väldigt bra ut... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 674
Senast: ameo
·
Foder & Strö Nu får ni slänga in alla era tips på vad jag ska ge till vår MAGRA häst. Han har absolut INGET över ryggen och är totalt insjunken vid... 2
Svar
39
· Visningar
6 019
Senast: Masse
·
Foder & Strö Min häst har ibland diarré och lös avföring. Har ni hittat något foder som har hjälpt era hästar att ge dem en mer stabil mage? Min... 2
Svar
24
· Visningar
4 126
Senast: guinness
·
Hästvård Jag skriver här nu och ber om råd då jag känner att jag behöver hjälp. Jag är ägare till ett 3-årigt engelskt fullblodssto sedan... 6 7 8
Svar
159
· Visningar
17 790
Hästvård Jag provade använda träpelletsströ till hästen i somras. Det var bränslepellets, men jag vet ursprunget och därför även att den inte...
Svar
7
· Visningar
1 970
Senast: Fredag
·
Foder & Strö Foderstaten visar för mycket protein och för lite energi. Hur göra för att kompensera detta???? 2
Svar
21
· Visningar
1 992
Hästvård Jag är inte särskilt glad för att täcka min häst om det inte är oväder. Hon gillar inte heller täcken. Men, hon är skimmel och hon...
Svar
19
· Visningar
2 310
Senast: Aifos
·
Hästvård Hej jag red en ridlektion på ett stall nyligen. Stallet är just nu insolerat pga misstankar om kvarka. Jag kommer självklart inte gå...
Svar
7
· Visningar
1 279
Senast: Magnum
·
Foder & Strö Detta diskuteras väl då och då och jag har själv försökt vid tidigare tillfälle utan att få det svar jag önskade.. Hur gör man om man...
Svar
9
· Visningar
1 653
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Ja, älskade damen är ju snart 29 år och börjar bli gammal. Trots detta är hon frisk och fin, tänderna kollas regelbundet och fixas lite...
Svar
11
· Visningar
2 404
Hästvård Min häst grisar ner en del har provat kutterspån..funkade sådär tycker det är smutsigt efter 3 dagar.. har sedan använt spånpellets...
Svar
18
· Visningar
4 879
Senast: Reville
·
Foder & Strö Ni som har byggt själva, kan ni visa bild och beskriva hur ni har gjort? Jag är i stort behov av att buggat två automater men har ingen...
Svar
1
· Visningar
810
Senast: animalasia
·
Hästvård Som vi vet så brukar struppipning dyka upp först i 3-5 års ålder. Ponera att jag köper en häst som inte är försäkrad sed föl och hela...
Svar
2
· Visningar
1 039
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Vi fick snö för ett par veckor sedan som nu har regnat bort och kvar är bara blankis. En häst har sko med brodd men dom andra två är...
Svar
6
· Visningar
1 218
Senast: Kristall10
·
Hästvård Jag har precis blivit varse att det finns massor med människor (varav en del veterinärer tydligen) som tror att hästar kan fejka hälta... 13 14 15
Svar
280
· Visningar
22 591
Senast: Tilly_85
·
Hästvård Jag är spekulant på ett föl (nsv) som jag hemskt gärna vill köpa. Problemet är att fölet inte varit försäkrat sedan... 2
Svar
20
· Visningar
3 091
Senast: Sockerbit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kastrera tik med titthål
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025