Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Ponnyn är lite dålig i magen. Det som är nytt i foderstaten är soja (det har han ätit förr utan problem, men uppehåll över sommaren och...
Svar
3
· Visningar
731
Foder & Strö Jag har fått Kraffts Low Starch Musli rekommenderat till extremt svårfödd häst men försöker läsa på om det och bilda mig en egen...
Svar
6
· Visningar
1 925
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Hej! Vi har det problemet i år att våran vanliga bonde hörde av sig härom veckan och berättade att han inte kan leverera hösilage i...
Svar
15
· Visningar
3 443
Hästvård Först och främst hästen ska kikas av veterinär, så det behöver ni inte oroa er för. Vill bara höra vad era tankar på om vad det kan vara...
Svar
13
· Visningar
1 978
Foder & Strö Igår var det frost för första gången, men hästarna går fortfarande på bete. Funkar det? eller borde man ta in dem? stödfodra med hö?
Svar
12
· Visningar
3 869
Senast: sassiball
·
Foder & Strö För ett år sedan skadade sig min häst (arab, nu vallack, snart 2,5 år) i ena hasen (han var då drygt 1 år gammal) vilket ledde till en...
Svar
4
· Visningar
1 386
Senast: Corax
·
Hästvård Är det någon som kan svara på vad min häst fått i pälsen? Mjäll? Ohyra?
Svar
13
· Visningar
1 731
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Vad säger man idag om foder vid akut fång? Att hästen ska in på box med mkt strö vet jag, men vad får hästarna äta? Hur länge räknas...
Svar
15
· Visningar
1 904
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Hej! Idag så ska vi åka och hämta ca 100 hösilagebalar som vi ska förvara ute i ca 1 månad innan vi tänker använda dem. Hur kan man på...
Svar
9
· Visningar
2 065
Hästvård Hade behövt lite hjälp med att kanske hitta nåt bra sätt att mina hästar kan gå tillsammans under vintern. Den ena är en 11-årig...
Svar
3
· Visningar
1 091
Senast: Efwa
·
H
Hästvård En stallkompis häst har fått två hårda bulor, symmetriskt, i "nedre" pannan mellan ögonen. Ett öga har haft som lite exem eller skav...
Svar
14
· Visningar
2 846
Senast: Pancakes
·
Hästvård Vi var med vårt sto i förrgår hos en hästklinik där vi tillbringade hela dagen med diverse utredningar. Symtom av gaskolik och ev fång...
2
Svar
20
· Visningar
3 897
Senast: hanny
·
Foder & Strö I foderkrisens spår tänkte jag hamstra lite och köpte in 4 ton hö av en leverantör jag aldrig använt förut. Och.... höet är bara skit...
2
Svar
21
· Visningar
2 704
Senast: Lutten
·
Hästvård Hej, Imorgon ska jag ta hem en mager/undernärd åring och undrar om ni har någon erfarenhet av vilka långvariga konsekvenser(eller...
2
Svar
30
· Visningar
4 876
Senast: LionQueen
·
Hästvård Bakgrund: H.Hs hovar är i grunden ett enda stort mångfacetterat problem. Det är hålväggar, sprickor, (tappskor), extremt plattfotade...
2
Svar
25
· Visningar
3 749
Senast: Soffan74
·
Hästvård Nu prövar jag att få lite kloka tankar från er andra! Vi har en riktig toppenponny som vi köpte för fyra år sedan och som dottern har...
2
Svar
27
· Visningar
4 446
Senast: Fenestra
·
Foder & Strö Hur har ni som fodrar med fri tillgång löst det i hagen? Jag vill minimera spill och eventuellt begränsa den fria tillgången något genom...
Svar
6
· Visningar
2 489
Senast: Lovise
·
Foder & Strö Hur tycker ni man ska göra med analys detta året? Vi har tagit hö från olika ställen och stallägaren säger att vi inte ska ta analys...
Svar
7
· Visningar
957
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! I våras blev vårt vindskydd/ligghall fullt med vatten & var så länge...:( Det är ett vindskydd/ligghall som bara har jord i...
Svar
10
· Visningar
1 948
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min lilla E får man numera (nåja sen ett tag) klassa som hosthäst. Det knepiga är när han får hostan. Sedan ett par dagar har vi en...
Svar
2
· Visningar
1 280
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama