Bästa preparatet för bättte tarmflora?

Bara för att vara sån så är jäst en svamp inte en bakterie. :)

Finns fö studier på Pro Equo och har hört många som tycker det fungerar bra.
Skrivfel :p

Jo men det är mycket som många tycker fungerar bra men sålänge det inte finns forskning som stödjer att det faktiskt hjälper så är jag tveksam när det gäller sådant man ger till djur. Jag tar gärna emot länkar på studier att det fungerar och hur det fungerar om du har. Jag lyckades ju inte hitta några men vill alltid lära mig mer :)

Skrivfel :p

Jo men det är mycket som många tycker fungerar bra men sålänge det inte finns forskning som stödjer att det faktiskt hjälper så är jag tveksam när det gäller sådant man ger till djur. Jag tar gärna emot länkar på studier att det fungerar och hur det fungerar om du har. Jag lyckades ju inte hitta några men vill alltid lära mig mer :)
Just Pro Equo finns det studier på. Ska se om jag hittar dem.

Jag har använt ProEquo, Trikem gastro och ngn från Krafft. Tycker nog Proequo ger bäst resultat.
Det beror nog på vilken typ magproblem det rör sig om. Hade två ponnys med riktigt risiga magar (sprutlackering av boxväggar). Provade samma preparat som du utan någon som helst förändring tyvärr. Skönt att du såg förändring i alla fall.

Det beror nog på vilken typ magproblem det rör sig om. Hade två ponnys med riktigt risiga magar (sprutlackering av boxväggar). Provade samma preparat som du utan någon som helst förändring tyvärr. Skönt att du såg förändring i alla fall.

Aw, stackars ponnys. Jag har främst använt dem vid diarré och tex om de har behövt äta metacam.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
941
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 861
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
708

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka