Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej! Har två hästar som går på gräs. Båda två väljer bort höt och vill istället äta gräs i hagen tills dom kommer in runt 5 och får sin...
Svar
4
· Visningar
1 093
Senast: Chili
·
Hästvård Dags att köpa en ny maskin, då budgetvarianten inte höll mer än några månader. Jag är inne på moser avalon och heiniger progress då de...
Svar
10
· Visningar
964
Senast: spinxx
·
Hästvård Någon som vet om man i förväg kan blanda prascend i (blöt) mat eller slamma upp det i förväg? Fass ger inget svar, veterinären visste...
2
Svar
24
· Visningar
3 275
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Det här med hovslagare, hur i hela friden bär man sig egentligen åt för att det ska bli bra? Jag trodde det skulle bli bättre när...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
28 816
Senast: Lindsen
·
Hästvård Hej, Jag skulle behöva råd om hur jag ska hantera avmaskningen av mina 3 shetlandsponnys. Hästarna går fortfarande kvar i sin sommarhage...
Svar
2
· Visningar
658
Senast: Madick
·
Foder & Strö Sitter och kollar på ett danskt fodersortiment Aveve. De anger energivärden i FE... och råprotein i %. Jag har förstått så mkt som att...
Svar
8
· Visningar
3 568
Senast: godishanna
·
Hästvård Hästen min har knäledsinflammation i knäled bak. Ev något i hasleden/gaffelbandets infästning, men det var lite oklart.. Kan vara ngt...
Svar
5
· Visningar
1 391
Senast: Leeelot
·
Hästvård Hej! Tips på budgetmaskin? Ska bara klippa min egen ett par gånger per år, halvklippning. Har inte råd att köpa en dyr tyvärr. Har ni...
Svar
2
· Visningar
514
Senast: Bri
·
Hästvård Det är höst och dags för klippning ! Det finns många tidigare trådar men jag efterlyser en ny helt aktuell i ämnet . Har ni bilder på...
2
Svar
29
· Visningar
5 218
Senast: Aifos
·
Hästvård Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Det här första inlägget är alltså ingen vanlig trådstart av den här...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
7 774
Senast: Karoliten
·
Hästvård En bekant till mig vill ha en häst utdömd. Försäkringsbolaget krånglar och säger att "skadan uppkom innan försäkringen tecknades"...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 045
Senast: Mineur
·
Hästvård När jag skulle rida ikväll fick jag först skrapa bort lite styngflugeägg från min hästs ben. Bor på småländska höglandet, och det ska...
Svar
11
· Visningar
1 484
Senast: WestCott
·
Hästvård Hej! Någon som har idé vad som kan ha hänt med denna häst, kom in såhär från hagen och kan knappt gå, ser inte ut att känna var han har...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: Eloise
·
Hästvård Equi-pak är bra men väldigt giftig och det känns ju inte så kul. Så hittade jag en annan typ av flytsula som man ska ha en vanlig sula...
Svar
0
· Visningar
614
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Har funderat på det här ett tag men kommer aldrig ihåg att fråga hovslagaren när han är hos oss :o Men det här med sulor. Det finns ju...
Svar
12
· Visningar
2 407
Senast: Shaggy
·
Hästvård Om man betalar sin försäkring årsvis på hästen och behöver ta bort den under året, får man då pengar tillbaka för den resterade tiden...
2
Svar
28
· Visningar
3 176
Senast: lundsbo
·
Hästvård Min häst fick förra hösten väldigt otäck mugg i ena karleden bak. Behandlade hela hösten (hade veterinär ute med) men det gav inte ed...
Svar
11
· Visningar
2 467
Senast: godishanna
·
Foder & Strö Har en 17 åring i stallet som jag snart blir galen på! Räknar och räknar och räknar foderstat men inget passar. VAD är det jag missar i...
2
Svar
21
· Visningar
3 077
Senast: Estivuz
·
Hästvård Var ute och red idag och blev attackerad av älgflugor, lyckades vifta undan några, men nådde inte dom som bonade in sig i svansen. När...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
15 974
Senast: Sirap
·
Hästvård Storyn: Igår (fredag) var min donna halt när jag tog in henne. Hon kändes ofräsch i torsdags men eftersom att hon liksom "värmde av"...
2
Svar
23
· Visningar
3 694
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar