Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag tycker det publiceras fler och fler artiklar om vikten av att ha hästarna ute i hagar, gärna lösdrift... allt går mot det naturliga... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
14 574
Senast: Jeps
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av ledinfektion orsakad av sårskada och har koll på hur man brukar gå vidare när den initiala... 2
Svar
28
· Visningar
2 938
Foder & Strö Någon som har snabbt svar? :) Har hinkar hemma, utan text..
Svar
1
· Visningar
532
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag vill ha tips, trix, tankar och erfarenheter! Min häst blev akut dålig i torsdagsmorgon, hon fick sitt morgonhö vid 8, åt upp allt... 2
Svar
39
· Visningar
3 604
Senast: mackan
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter kring hornhinnesår? Kan en häst gå med det under en längre period utan att det upptäcks och kan det under...
Svar
7
· Visningar
1 327
·
Foder & Strö Kan man blanda proequo sticks med vatten och ge direkt med spruta i munnen istället för att blanda i fodret?
Svar
4
· Visningar
652
Senast: Woffe
·
Hästvård Hej! Min 6åriga d-ponny har en skum utväxt ovanför hoven, den ser nästan ut som en kastanj fast den sitter på framsidan av hoven och...
Svar
8
· Visningar
1 543
·
Hästvård Hej! För ca en vecka sedan började min ponny att hosta och någon dag efter att vi upptäckte hostan upptäckte vi även att hon snorar i...
Svar
9
· Visningar
1 499
Senast: Freazer
·
Hästvård Min irländska cob på 11 år har ”tappat” lite man på två ställen och man ser rosa hud under. Någon som vet vad detta kan bero på? Han...
Svar
4
· Visningar
759
Senast: Korven
·
Foder & Strö Hej igen! Nu har jag hämtat hem mina pållar och allt har gått bra hittills. De verkar vara kompisar och så. Men däremot är båda två...
Svar
12
· Visningar
1 391
Senast: Gry
·
Hästvård Hejsan, Jag har en undran ang vävning. I mars -18 köpte jag min fina valack, andra dagen så märkte jag att han vävde. Fd ägaren hade...
Svar
10
· Visningar
2 057
Senast: tara
·
Hästvård Vår gamla sjukliga häst har alltid varit ranglåg och oftast blivit utstött i flock . Det har gjort ont att se. Ibland har hon hittat en... 2
Svar
30
· Visningar
4 139
Foder & Strö Hejsan! Mitt 11-åriga fullblod har blivit ordinerad strikt boxvila nu i minst 6-8 veckor pga en spricka i benet efter att ha fått en... 2
Svar
21
· Visningar
4 354
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hej! Har en häst som måste doppa höet när han äter i boxen. Blir väldigt blött i boxen och har gått åt väldigt mycket spån och tid...
Svar
15
· Visningar
3 125
Senast: Ace
·
T
Foder & Strö Har både läst och hört att man ska undvika att hästen blöter fodret, t.ex att hänga vattenhinken/montera vattenkoppen en bit ifrån... 2
Svar
30
· Visningar
4 820
·
Foder & Strö Min häst är tunn över ryggen men ändå bukig och jag misstänker att han får förlite protein och att årets hö har dåliga värden då det... 2
Svar
23
· Visningar
2 818
Senast: cirkus
·
Foder & Strö Hej! Har en häst som är fin i hullet dock något tunn periodvis. Alltså inte smal men skulle vilja få upp honom ca 20 kg. Kan av olika...
Svar
14
· Visningar
1 441
Senast: joqla
·
Foder & Strö En bekant i Sverige har varit med och köpt ett stort parti (inplastat) Polen-hösilage och nu har det blivit dags att använda detta. Bal...
Svar
14
· Visningar
3 482
Senast: caradan
·
Hästvård Jag funderar på att släppa ut en häst som är van att stå på box, på lösdrift. Vad ska man tänka på?
Svar
16
· Visningar
2 359
Senast: grodan21
·
Hästvård Sammanväxningar mellan djupa böjsenan och strålbenets övre ligament (VF), förstår att prognosen är dålig men hur dålig? Någon som varit...
Svar
0
· Visningar
429

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Kastrering av tik - erfarenheter?

Hästrelaterat

Tillbaka