Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vi fick snö för ett par veckor sedan som nu har regnat bort och kvar är bara blankis. En häst har sko med brodd men dom andra två är...
Svar
6
· Visningar
1 179
Senast: Kristall10
·
Hästvård Jag har precis blivit varse att det finns massor med människor (varav en del veterinärer tydligen) som tror att hästar kan fejka hälta...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
22 454
Senast: Tilly_85
·
Hästvård Jag är spekulant på ett föl (nsv) som jag hemskt gärna vill köpa. Problemet är att fölet inte varit försäkrat sedan...
2
Svar
20
· Visningar
3 068
Senast: Sockerbit
·
H
Hästvård Hej. Har en häst som tyvärr biter sönder de andras täcken på lek och fått det som en fix idé. Vi har provat alla Antibit, chilipulver...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
8 040
Senast: Hemlig21
·
Foder & Strö Hej Jag skulle uppskatta jättemycket om några ville hjälpa mig att tolka denna analys. Vill ha bra värden för fånghäst... Mvh Pernilla...
Svar
6
· Visningar
2 544
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Hej! Pga lågt proteinvärde måste jag lägga till mer protein i min dressyrponnys foderstat. Tips på bra proteinkällor? Funderar också på...
Svar
7
· Visningar
1 418
Senast: animalasia
·
Hästvård Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
24
· Visningar
1 707
Hästvård Är det någon som haft eller har en häst med nedsatt syn? Misstänker att min ponnyhingst inte riktigt ser som han ska i skymning och...
2
Svar
21
· Visningar
4 665
Senast: Mitti
·
Hästvård Medryttarhästen hade ett fånganfall i slutet av augusti plus ytterligare ett i början av september då han olyckligtvis kom lös och åt...
Svar
19
· Visningar
2 608
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Jag går i tankar om att köpa en häst, har egentligen ingen stress så har kollat på och av under några månader. Nu har jag trillat...
Svar
9
· Visningar
3 738
Senast: Corax
·
Foder & Strö Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
8 371
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö På grund av skyhögt socker och rätt hög energi kommer jag inte att kunna använda årets hösilage, och behöver därför något substitut. På...
2
Svar
32
· Visningar
6 534
Hästvård Min häst har senaste tiden varit extremt irriterad av vad som verkar vara klåda i karlederna och runt hela kotan. Han kliar sig ofta och...
Svar
9
· Visningar
1 197
Senast: Sockerbit
·
Hästvård Hej! Min ponny på 4 fick fång för 3 månader sedan och igår röntgade vi. Inga rotationer i fram, däremot negativa vinklar i bak. Någon...
Svar
13
· Visningar
2 146
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av skador på bakknä (av yttre våld)? Min tvååring står just nu på Ultuna med ett djupt sår vid ena bakknät...
Svar
13
· Visningar
1 927
Senast: mackan
·
Foder & Strö Hej! Det här är min 25-åriga haflingervallack. Vad tycker ni om hans hull? Skriver inget mer om honom till att börja med utan vill ha...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 796
Senast: Speedway
·
Foder & Strö Hej! Har någon tips om tillskott som man kan ge tex inför tävling? Som inte är alltför dyrt gärna 🙄 jag är lite skeptisk till om sånt...
2
Svar
28
· Visningar
5 101
Senast: Pudlan
·
Hästvård Ny medlem här! Jag har sökt bland gamla trådar men inte riktigt hittat rätt, är ju ny här så jag är inte riktigt bekant med hur forumet...
Svar
17
· Visningar
2 154
Senast: Seabaz
·
Foder & Strö L-arginin ska vara bra att ge extra av till ponnyn med köldutlöst fång. (kärlvidgande, om jag inte missminner mig) Värt att testa i alla...
2
Svar
23
· Visningar
4 417
Hästvård Min häst drabbades i slutet av förra veckan av cellulitis. Veterinär kom ut och satte in en aggressiv behandling med steroider...
Svar
0
· Visningar
1 063
Senast: GoLightly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama