Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har efter ca. 2 veckor med mitt superhösilage i småbal insett att jag behöver den där lilla extra "tinten" av energi. Analysen på...
2
Svar
20
· Visningar
2 967
Hästvård Hej, jag har noll koll på hästar och hästvård, och skulle vilja veta i vilken omfattning en hage bör mockas. Jag går dagligen förbi en...
Svar
11
· Visningar
1 658
Hästvård Hej! Jag tog emot en obesiktad häst. Den va även oskodd (inte verkad sen i somras) och inte vaccinerad sen 2017. Då hästägaren skrivit...
Svar
10
· Visningar
2 229
Foder & Strö Någon här som testat eller ger Granngårdens egna lusernpellets? Föredrar att alltid ge lusernhack men då hästen ratar det måste det bli...
2
Svar
25
· Visningar
2 848
Senast: Estivuz
·
Hästvård Hej! Ngn kvällsmänniska vaken ?! Tog in min häst en timme sedan från hagen. Lerigt och halt i hagen. Ser att hon är väldigt svullen bak...
2
Svar
38
· Visningar
6 998
Hästvård Borrelia hos häst verkar vara minst sagt omdebatterat. Ni som fått denna diagnos på er häst, på vilket sätt har diagnosen ställts, vad...
Svar
2
· Visningar
617
Senast: Anna Lilja
·
Foder & Strö Har flyttat till stall där det inte ingår lunchfodring. De hästar som står där nu har hö lådor, sk hay saver. Har en häst som äter...
Svar
5
· Visningar
2 221
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Köpte hö från en person som så att höensilge skulle va minst 70% ts och gav mig en analys efter pressning . Analysen såg väldigt bra ut...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 486
Senast: ameo
·
Foder & Strö Nu får ni slänga in alla era tips på vad jag ska ge till vår MAGRA häst. Han har absolut INGET över ryggen och är totalt insjunken vid...
2
Svar
39
· Visningar
5 824
Senast: Masse
·
Foder & Strö Min häst har ibland diarré och lös avföring. Har ni hittat något foder som har hjälpt era hästar att ge dem en mer stabil mage? Min...
2
Svar
24
· Visningar
4 090
Senast: guinness
·
Hästvård Jag skriver här nu och ber om råd då jag känner att jag behöver hjälp. Jag är ägare till ett 3-årigt engelskt fullblodssto sedan...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
17 109
Hästvård Jag provade använda träpelletsströ till hästen i somras. Det var bränslepellets, men jag vet ursprunget och därför även att den inte...
Svar
7
· Visningar
1 916
Senast: Fredag
·
Foder & Strö Foderstaten visar för mycket protein och för lite energi. Hur göra för att kompensera detta????
2
Svar
21
· Visningar
1 958
Hästvård Jag är inte särskilt glad för att täcka min häst om det inte är oväder. Hon gillar inte heller täcken. Men, hon är skimmel och hon...
Svar
19
· Visningar
2 298
Senast: Aifos
·
Hästvård Hej jag red en ridlektion på ett stall nyligen. Stallet är just nu insolerat pga misstankar om kvarka. Jag kommer självklart inte gå...
Svar
7
· Visningar
1 261
Senast: Magnum
·
Foder & Strö Detta diskuteras väl då och då och jag har själv försökt vid tidigare tillfälle utan att få det svar jag önskade.. Hur gör man om man...
Svar
9
· Visningar
1 598
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Ja, älskade damen är ju snart 29 år och börjar bli gammal. Trots detta är hon frisk och fin, tänderna kollas regelbundet och fixas lite...
Svar
11
· Visningar
2 389
Hästvård Min häst grisar ner en del har provat kutterspån..funkade sådär tycker det är smutsigt efter 3 dagar.. har sedan använt spånpellets...
Svar
18
· Visningar
4 827
Senast: Reville
·
Foder & Strö Ni som har byggt själva, kan ni visa bild och beskriva hur ni har gjort? Jag är i stort behov av att buggat två automater men har ingen...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: animalasia
·
Hästvård Som vi vet så brukar struppipning dyka upp först i 3-5 års ålder. Ponera att jag köper en häst som inte är försäkrad sed föl och hela...
Svar
2
· Visningar
1 018
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama