Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har sett att min häst äter bajs i hagen :cautious: Jag har inte sett det inne, och aldrig sett det tidigare, utan det verkar vara något...
Svar
3
· Visningar
951
Senast: Esset
·
Hästvård Letar lite smått efter en större ponny till dottern som är 8 år. Hon har vuxit ur shettisen och tycker inte att hon är så rolig att rida...
Svar
15
· Visningar
1 668
Hästvård En av herrarna här är sedan ett bra tag rasslig i magen. Det kommer en hel del vatten i samband med avföringen, som ibland är...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
14 870
Senast: Soffan74
·
Hästvård Hej! Letar för fullt efter en ny häst och har kollat på en jag tyckte kändes väldigt bra! Den här dock för 2.5 år sen haft...
Svar
6
· Visningar
961
Senast: Spring17
·
Foder & Strö Hej! Vi fick hem ett russ på 20 år i somras. Han var då väldigt smal, han har lagt på sig lite grann men inte så mycket över...
2
Svar
34
· Visningar
2 921
Senast: Buck
·
Hästvård Min häst diagnostiserades med magsår i fredags och fick utskrivet 28 doser gastroguard. Efter veterinärens rekommendationer har jag bytt...
Svar
5
· Visningar
1 300
Senast: GoLightly
·
Hästvård Hej! Är på jakt efter en ny häst och har provridit en som jag tyckte var väldigt trevlig! Dock hade den haft lätt korsförlamning för 1...
Svar
5
· Visningar
925
Senast: Spring17
·
Hästvård Hej, Min ponny har börjat få jätte med lät skav. Hon får skav bak vid sadeln, vid buken ( från täcket ), hon har fått skav att att rulla...
Svar
4
· Visningar
921
Senast: Nevermind
·
Hästvård Har nyss fått hem en häst efter behandling av ledinfektion, så den är nu sydd och ordinerad boxvila/sjukhage i 2-3 veckor framöver. Det...
2
Svar
24
· Visningar
3 823
Hästvård Undrar om det finns någon här som fått godkänt köp och/eller utprovning av Equiband på rehabdelen i sin försäkring?
Svar
5
· Visningar
2 181
Senast: Leeelot
·
Hästvård Jag har hört att en häst inte får gå ensam ute. Men hur gör man om man inte har råd med två hästar? Får man ha en häst själv eller...
2
Svar
32
· Visningar
3 861
Senast: Blyger
·
Hästvård Jag har tidigare stått i kallstall (samma luft och temp ute som inne) eller i varmstall där det alltid hållit cirka 10 grader inne. Nu...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 618
Senast: super
·
Hästvård Hur bör man tänka om en häst som spolats i leden för fyra dagar sedan för infektion, då med gott resultat, nu är halt och svullen runt...
Svar
7
· Visningar
1 364
Senast: miniola
·
Hästvård Har starka misstankar om att min ena häst ser dåligt på sitt ena öga. Ganska säker på att hon inte är helt blind, men upplever det som...
Svar
1
· Visningar
497
Senast: Seabaz
·
Foder & Strö Hej! Min häst äter ett fodertillskott i pulverform för sin extrema brunst och jag brukar blanda det med lucernpellets. Men vi har ett...
Svar
2
· Visningar
801
Senast: Inezl
·
  • Låst
Foder & Strö Hej! Skulle vara jättesnällt ifall ni skulle vilja besvara några frågor ang ovanstående fodertyper. Fördelar/nackdelar med att använda...
Svar
1
· Visningar
800
Senast: pajaztar
·
Hästvård Har veterinärtid bokad men funderar mkt på detta.. En av minahästar har fått en ca 1,5 cm "bubbla" på insidan av frambenen mellan knäet...
Svar
13
· Visningar
2 091
Senast: mackan
·
Foder & Strö Vad finns det för proteinalternativ som inte är pelleterat förutom lucernhack, soja och potatisprotein? Om det överhuvudtaget finns...
Svar
17
· Visningar
1 575
Hästvård Ni som fått diagnos anaplasma på er häst, hur har diagnos ställts och hur har ev blodvärden sett ut? Tack på förhand!
Svar
6
· Visningar
1 575
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! Vi ska testa vår gamla ponny om den eventuellt har PPID, Cushings. Är där några här inne som har äldre hästar som har detta och som...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 719
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar