Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö En bekant i Sverige har varit med och köpt ett stort parti (inplastat) Polen-hösilage och nu har det blivit dags att använda detta. Bal...
Svar
14
· Visningar
3 397
Senast: caradan
·
Hästvård Jag funderar på att släppa ut en häst som är van att stå på box, på lösdrift. Vad ska man tänka på?
Svar
16
· Visningar
2 346
Senast: grodan21
·
Hästvård Sammanväxningar mellan djupa böjsenan och strålbenets övre ligament (VF), förstår att prognosen är dålig men hur dålig? Någon som varit...
Svar
0
· Visningar
425
Hästvård Hej! Nu är det snart nyår, vilket min häst inte gillar. Ljuset tycker hon inte om, så jag sätter för fönstret i boxen.. Men ljudet...
Svar
6
· Visningar
1 095
Senast: Efwa
·
Hästvård Var hos veterinär igår med rejält halt häst (ej min, hyr henne deltid av ridskolan) och det visade sig vara svårt att få nån rätsida på...
Svar
8
· Visningar
2 204
Senast: Linda_A
·
Hästvård Har en gammal häst , halvblod, som medicineras med Prascend. Hon har stått på 0,5 och höjts till 1 tabl/ dag sedan en tid tillbaka. Hon...
Svar
5
· Visningar
1 082
Senast: mackan
·
Foder & Strö Har ett miniatyrsto som har problem med sina tänder, ska på återbesök 7/1. Hon har svårt att tugga och har de senaste dagarna slutat att...
Svar
13
· Visningar
3 229
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Gav min häst ett mått NAF Magic igår kväll och idag är han lös i magen. Hästen har under våra fyra år tillsammans ALDRIG varit lös i...
Svar
2
· Visningar
1 196
Senast: Masse
·
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 676
Senast: prallan
·
Hästvård Hej, jag har haft min häst i ca ett halvår, en fjortonårig valack på ca 160 cm. Holsteiner/Svenskt Varmblodskorsning. Tidigare haft fång...
2
Svar
38
· Visningar
5 207
Senast: Maoam
·
Hästvård Hej. Kanske inte rätt forum egentligen men sitter och googlar mig galen efter en veterinärklinik som har jouröppet innan mellandagarna...
Svar
15
· Visningar
1 585
Senast: Zoya
·
Foder & Strö Har i år fått tag på två olika sorters hö. Skickade in själv analys till USA. Hade aldrig köpt det ett normalt år, men har inget val...
Svar
9
· Visningar
1 960
Senast: Bee
·
Hästvård Hej! Jag har ett problem min häst är bara halt när jag rider den och inte halt när den ej har ryttare på sig. Vet inte vad jag ska göra...
Svar
10
· Visningar
1 580
Senast: Mia_R
·
Hästvård Min häst ska ha hippotrim mot en elak infektion i näsan men är otroligt bångstyrig att ge i munnen och undrar om det kan påverka...
Svar
2
· Visningar
1 337
Senast: Elmseld
·
Foder & Strö Behöver lite akut ha svar på följande: Grundförutsättningar: H.H står idag på 9 kg hösilage (TS-H ca. 75%) + 500 gr (torrvikt)...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 180
Senast: mackan
·
Hästvård Hej Är det någon som är duktig på engelska och veterinärtermer? Jag städade bland mina papper häromdagen och snubblade över ct...
Svar
6
· Visningar
1 093
Senast: Nalasmatte
·
Hästvård Vilken äcklig insekt har varit och gnagt på min häst?! Inte svullet eller ömt, känns som ett gammalt bett. Lite torkat ”gojs” vid det...
Svar
11
· Visningar
1 491
Senast: Soffan74
·
Hästvård Hej. Köpte en ny häst i december förra året född 2014. Varit igång sen jag fick henne och gick på bete hela sommaren. Började...
2
Svar
30
· Visningar
5 564
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Svårt att veta var jag ska lägga tråden... Min häst blev triangelmärkt till sällskap/avel för 1,5 månad sedan efter 1,5 års vård...
Svar
13
· Visningar
1 628
Senast: svea
·
Hästvård Hej Skulle behöva lite råd eller om någon varit med om likande... Historik Min häst fick gaskolik för två veckor sedan, så han stod...
2
Svar
22
· Visningar
2 725
Senast: Malska82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar