Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag kommer ursprungligen från norra Sverige där i princip alla har hästarna skodda med snösulor och fyrbrodd oktober-maj. Jag bor sedan...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 331
Senast: LochL
·
Hästvård Min ponny fick fång i juli 2018, kom "lindrigt" undan utan rotationer fram, dock lite negativa vinklar bak. En liten karprygg och...
2
Svar
25
· Visningar
2 734
Senast: Karoliten
·
Hästvård Hej! Det här är min första tråd då jag undrar om vad ni tycker att jag ska göra. Skulle ni ha bytt stall eller inte? Vet att jag...
Svar
12
· Visningar
1 690
Hästvård Jag tycker det publiceras fler och fler artiklar om vikten av att ha hästarna ute i hagar, gärna lösdrift... allt går mot det naturliga...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
14 510
Senast: Jeps
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av ledinfektion orsakad av sårskada och har koll på hur man brukar gå vidare när den initiala...
2
Svar
28
· Visningar
2 892
Foder & Strö Någon som har snabbt svar? :) Har hinkar hemma, utan text..
Svar
1
· Visningar
527
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag vill ha tips, trix, tankar och erfarenheter! Min häst blev akut dålig i torsdagsmorgon, hon fick sitt morgonhö vid 8, åt upp allt...
2
Svar
39
· Visningar
3 564
Senast: mackan
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter kring hornhinnesår? Kan en häst gå med det under en längre period utan att det upptäcks och kan det under...
Svar
7
· Visningar
1 310
·
Foder & Strö Kan man blanda proequo sticks med vatten och ge direkt med spruta i munnen istället för att blanda i fodret?
Svar
4
· Visningar
652
Senast: Woffe
·
Hästvård Hej! Min 6åriga d-ponny har en skum utväxt ovanför hoven, den ser nästan ut som en kastanj fast den sitter på framsidan av hoven och...
Svar
8
· Visningar
1 530
·
Hästvård Hej! För ca en vecka sedan började min ponny att hosta och någon dag efter att vi upptäckte hostan upptäckte vi även att hon snorar i...
Svar
9
· Visningar
1 423
Senast: Freazer
·
Hästvård Min irländska cob på 11 år har ”tappat” lite man på två ställen och man ser rosa hud under. Någon som vet vad detta kan bero på? Han...
Svar
4
· Visningar
755
Senast: Korven
·
Foder & Strö Hej igen! Nu har jag hämtat hem mina pållar och allt har gått bra hittills. De verkar vara kompisar och så. Men däremot är båda två...
Svar
12
· Visningar
1 372
Senast: Gry
·
Hästvård Hejsan, Jag har en undran ang vävning. I mars -18 köpte jag min fina valack, andra dagen så märkte jag att han vävde. Fd ägaren hade...
Svar
10
· Visningar
2 018
Senast: tara
·
Hästvård Vår gamla sjukliga häst har alltid varit ranglåg och oftast blivit utstött i flock . Det har gjort ont att se. Ibland har hon hittat en...
2
Svar
30
· Visningar
4 112
Foder & Strö Hejsan! Mitt 11-åriga fullblod har blivit ordinerad strikt boxvila nu i minst 6-8 veckor pga en spricka i benet efter att ha fått en...
2
Svar
21
· Visningar
4 194
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hej! Har en häst som måste doppa höet när han äter i boxen. Blir väldigt blött i boxen och har gått åt väldigt mycket spån och tid...
Svar
15
· Visningar
3 044
Senast: Ace
·
T
Foder & Strö Har både läst och hört att man ska undvika att hästen blöter fodret, t.ex att hänga vattenhinken/montera vattenkoppen en bit ifrån...
2
Svar
30
· Visningar
4 787
·
Foder & Strö Min häst är tunn över ryggen men ändå bukig och jag misstänker att han får förlite protein och att årets hö har dåliga värden då det...
2
Svar
23
· Visningar
2 789
Senast: cirkus
·
Foder & Strö Hej! Har en häst som är fin i hullet dock något tunn periodvis. Alltså inte smal men skulle vilja få upp honom ca 20 kg. Kan av olika...
Svar
14
· Visningar
1 436
Senast: joqla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama