Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ni som haft skador på ytliga böjsenan hur allvarlig var skadan och hur upptäckte ni det? Hur var rehabiliteringen? Använde ni någon...
Svar
8
· Visningar
4 403
Senast: Ace
·
Hästvård Hej! Jag har ett 15 årigt polskt fullblod som har fått diagnosen spatt i mellersta glidleden i båda bak. Jag har inte kunnat rida honom...
Svar
11
· Visningar
1 848
Senast: Fibusen
·
Hästvård Med tanke på att det poppat upp nya fall av EHV-1 de senaste dagarna så undrar jag hur ni gör för att att slippa denna hemska smitta...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 694
Senast: fio
·
Hästvård Gör det något om man vaccinerar hästen 2 månader tidigare än vad som egentligen behövs? Min häst ska vaccineras nu i april men de andra...
Svar
5
· Visningar
808
Senast: mackan
·
Hästvård Börjar med att ja veterinären är inblandad. I somras blommade det upp två sår på min häst, såg ut som insektsbett. Nu ser de ut som på...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! Har lite problem med att tempa min ponny med en vanlig termometer så nu undrar jag om det finns några andra alternativ.😊
Svar
8
· Visningar
3 002
Senast: Masse
·
Foder & Strö Hallå jag behöver hjälp! Jag har en 19 årig d ponny som jag inte vet vilket foder jag ska ge!? Just nu har jag honom på grov original...
Svar
3
· Visningar
990
·
Hästvård Hej! För er som följt min tråd "Problem att rida ut" vet att jag under hösten haft stora bekymmer med min 26 år gammla ponny. Han har...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 678
Senast: Soffan74
·
Hästvård Det finns hästar i relativ närhet med ehv-1 och ehv-4 (alltså inte samma hästar). Självklart blir jag lite orolig och bekymrad av det...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 862
Senast: Lickety
·
Hästvård Hej, min häst har ändrat färg nu under vintern. Han har gått från ganska ljus fux till att bli väldigt väldigt mörk, ser mörkgrå ut med...
Svar
3
· Visningar
1 395
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej Med tanke på rådande smittoläge, om man skulle flytta till egen gård och göra ett isoleringsstall. Vilka väggar är lättaste att...
Svar
16
· Visningar
1 383
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Hej, jag har ett jätteproblem med min medryttarhäst, hans man är förskräcklig. Han är en friser men den där fantastiska långa tjocka...
2
Svar
23
· Visningar
8 013
Senast: tabac
·
Hästvård Alla som tävlar garanterar ju iochmed anmälan att man inte kommer med en häst som kan vara smittbärare. Så långt inga konstigheter. Men...
2
Svar
37
· Visningar
3 433
·
Hästvård Erfarenhet av fotskabb/hovskabb hos häst? En av hästarna på lösdriften min häst ska flytta till har diagnosticerats med...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 619
Hästvård Som många av er känner till fick jag ju en fölunge med senkontrakturer i början på maj. Pga Engemycinet han fick mot kontrakturerna blev...
2
Svar
36
· Visningar
5 382
·
Foder & Strö Tänker att årets analyser borde trilla in nu. Är nyfiken på hur de ser ut och hur torkan har påverkat ffa sockerhalt. Hos oss blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
16 610
Senast: Emiro
·
Foder & Strö Någon som provat oestress här på sidan? Jag har ett sto som jag haft nu i kanske 3-4 år och till största del är hon ”okej” hon är kanske...
Svar
1
· Visningar
841
Senast: animalasia
·
Hästvård Berätta era historier och erfarenheter av hästar som inte trivs i sitt stall eller med sin livssituation! Hur ni märkt detta, hur hästen...
Svar
12
· Visningar
2 696
Senast: Inezl
·
Hästvård Ja, som rubriken lyder, har någon sett något liknande?
2
Svar
24
· Visningar
3 401
Senast: Pilot
·
Hästvård Används det fortfarande? Hittar bara gamla resultat när jag söker. Min häst har haft en liten platt upphöjning under ena ögat sen...
Svar
13
· Visningar
3 753
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama