Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 121
Foder & Strö Kära allvetande buke-orakel! Tänkte att nån härinne har svar! Jag letar efter ett foder med ganska stora pellets. Gärna över 1 cm...
2
Svar
20
· Visningar
2 270
Senast: Fossing
·
Hästvård Någon som har en häst som blivit sjuk av smitttorna som går? Vad fick den för symtom? Hur länge var den sjuk? När kan man börja rida en...
Svar
3
· Visningar
763
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag har pratat med veterinär. Vi ska avvakta och se om den ändras, sen ta en biopsi. Hon funderar på ink, men tycker egentligen inte det...
2
Svar
32
· Visningar
5 046
Senast: Kilauea
·
Foder & Strö Jag har lite frågor angående höpriser, vad brukar de ligga runt? Både storbal och småbal, har hittat med både 700kr balen(stor) och 55kr...
2
Svar
21
· Visningar
12 949
Senast: Idapockey
·
Hästvård Jag har försökt läsa på lite men fattar inte. Det är ljus som går ner under huden och påverkar cellförnyelse? Hur går det till? Och vad...
2
Svar
38
· Visningar
15 001
Senast: Hedwig
·
Hästvård Vi hade pälsätare på en av mina hästar förra vintern, tyckte det var konstigt att vi fick det då då jag nästan aldrig är utanför gården...
Svar
5
· Visningar
774
Senast: lillamy73
·
Hästvård Ett stall i närheten av oss hade en förkyld häst. Hästen blev sjuk för 7 dagar sessan & nu och tänker ev åka iväg nästa vecka. ( med en...
Svar
2
· Visningar
598
Senast: Jessica75
·
Hästvård Vi bor isolerat, jag träffar inga andra hästar och medryttarfamiljen tvättar och desinficerar alla prylar mellan de olika stall de är i...
Svar
6
· Visningar
1 265
Senast: Hallonsoda
·
Hästvård Hej! Vet någon hur lång tid det tar för svar på ett ehv -1 prov? Kan resultatet komma även på helger? Vi har nämligen tävling i på...
Svar
10
· Visningar
1 806
Senast: LochL
·
Hästvård Hej! Har en stallkompis som har en stor travare som hon väljer att ha barfota, han är ömfotad o får använda boots när hon rider, men hon...
2
Svar
28
· Visningar
5 865
Senast: Yrja
·
Hästvård Jag tycker var och varannan häst fäller nu, men min lurvtuss släpper inte ett strå! Då är han endå skimmel, och av min erfarenhet så...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 474
Senast: Fibusen
·
Foder & Strö En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd Jag har köpt en höboll, hoppas kunna...
Svar
9
· Visningar
738
Senast: Hedwig
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av kortisonbehandling och smärtstillande? Först Metacam sen bytt efter fyra dagar till butta som nu getts i...
Svar
15
· Visningar
2 136
Senast: mackan
·
Hästvård Är det nog att tvätta på 60 grader? Kassera kläderna rentav? Hur pass lätt kan man få smittan med sig? Mina barn är tvungna att cykla...
Svar
3
· Visningar
1 061
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min ponny som hade lindrig fång i somras har nu blivit halt på en framhov. Åkte till klinik och röntgade hoven, måttlig hovbensrotation...
Svar
15
· Visningar
1 781
Senast: Glimris
·
Hästvård Vad gör ni med en häst som hostar? Typ nån host då och då? Kanske 5 på en timmes ridtur? Värre vid trav eller ansträngning. Hästen har...
Svar
8
· Visningar
1 809
Senast: Kristall10
·
Hästvård Hej min syster har min häst på foder i ett stort stall där man är ansluten till SVA i ett maskprogram. Vilket lät jättebra när hon...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
8 915
Senast: Madick
·
Hästvård Min häst har varit något diffust oren sista dagarna i trav något av frambenen. Är dålig på att se själv, i söndags fick jag för mig att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 130
Senast: Pudlan
·
Hästvård En vän delade den här länken på fejjan igår. Se animerade hästar i rörelse och avgör vilket ben de visar hälta på... Hur bra är du...
Svar
19
· Visningar
2 883
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama