Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Vi har fått ett litet dilemma på halsen. Vår store häst har fått en hovböld, den sitter rätt djupt och just nu kör vi våtvärmande...
Svar
12
· Visningar
1 471
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Hej, är det ngn som vet hur länge man kan förvara foderhalm (torr, ej inplastad) i ett torrt utrymme?
Svar
1
· Visningar
702
Senast: mackan
·
Hästvård Om en häst haft en av smittorna men nu är friskförklarad sedan ett par veckor tillbaka. Hästen var enbart lite småförkyld med lite feber...
Svar
7
· Visningar
1 231
Senast: Ackio
·
Foder & Strö hej! Hur ger ni era hästar magnesium om ni inte ger dom annat foder än hö? Och typ nån morot morgon och kväll i krubban.
Svar
2
· Visningar
549
Senast: Ttl87
·
Hästvård Min 'kärring' har fått fång :cry: tyvärr är jag inte förvånad. Det har mer eller mindre varit frågan om när den skulle komma då jag inte...
Svar
19
· Visningar
1 639
Senast: Shaggy
·
Hästvård Under vintern och när det varit kyligare ute har min häst varit väldigt torr o fin i benen. Nu när vårvärmen kom tycker jag hon känns...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: zarmino
·
Hästvård Hittade gamla fjordingen liggandes på sidan i hagen igår eftermiddag. Hon verkade inte pigg men reste sig och gick med in i stallet för...
2
Svar
20
· Visningar
11 795
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hur går det till när man träckprov och odling för stora blodmasken? Hur gör man? Och avmaskning, det kan man väl göra hemma också? Vad...
Svar
5
· Visningar
881
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Vad kollar ni efter på era hästar varje dag och före/efter ridning? Jag fattar ju att man kollar så att hästen inte har skador eller...
Svar
16
· Visningar
1 729
Senast: Pudlan
·
Foder & Strö Hej! Hittar inte så mycket information om Trikems proteinfoder så undrar därför om någon härinne har erfarenhet av detta foder? :)...
Svar
13
· Visningar
2 123
Senast: Fm18
·
Hästvård Har problem med min hästs bakben som har strulat nu under flera veckor. Redan i december har min häst haft mugg som jag har försökt bli...
Svar
13
· Visningar
1 982
Senast: Elo
·
Hästvård Häst har mest troligt gått omkull rejält i hagen Nick halt i trav,böjt och rakt spår. Vilar 2 veckor innan vi får tid hos vet. Vet...
Svar
3
· Visningar
822
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Någon som har erfarenhet av att operera en häst som har en traumatisk skada i en kota? Hästen skadade sig för ett år sedan vid...
Svar
12
· Visningar
2 641
·
Hästvård Hej! Fick för någon dag sen för mig att jag skulle klippa min ponny helt själv. Nu är jag osäker på om det verkligen ska se ut såhär?:o...
2
Svar
28
· Visningar
4 316
Hästvård Köpte ny häst för en månad sedan och idag såg jag att hon kliat sönder halva manen. Har ingen egen erfarenhet av eksem, denna häst har...
Svar
8
· Visningar
689
Senast: animalasia
·
Foder & Strö Hej! Har tänkt på det här med betet, vet ju att man helt plötsligt inte bara ska sätta ut hästen på betet dygnet runt osv. Hur vänjer...
Svar
9
· Visningar
1 836
·
Hästvård Vad betalar ni hovslagaren? Hur ofta skor ni? Jag betalar 1400 och skor var 6e vecka.
2 3
Svar
57
· Visningar
4 553
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Hej! Jag har lite frågor angående betet..av mina vänner säger de att de Har har hästar som arbetas på bete. Och att de ger de hö. Ska...
Svar
10
· Visningar
1 227
Hästvård Har lyckats få springmask, tror jag, på ena hästen, vet inte hur. Prov är inskickat och veterinär kontaktad. MEN vill börja förbereda...
Svar
5
· Visningar
2 617
·
Foder & Strö Ska börja ge min medryttarhäst flytande biotin (ägaren är med på detta) och hittar inte hur mycket jag ska ge honom, det ända jag hittar...
Svar
2
· Visningar
469
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama