Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej, Jag har letat igenom många sidor här men inte hittat någon tråd om dålig hovkvalitet. Esters hovar spricker i nederkant. Skorna...
Svar
9
· Visningar
1 116
Senast: nejlica
·
Hästvård Vet att många som helklipper även klipper bort känselhåren på mulen och runt ögonen. I Schweiz och Tyskland har det varit förbjudet sen...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 578
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej alla, Min häst står i ett stall i Frankrike. För några veckor sedan hörde vi att den neurologiska varianten av EHV bekräftats i...
2
Svar
22
· Visningar
3 182
Senast: Kenzo2019
·
Hästvård Stallpellets/spånpellets, inte halmpellets. Vad är skillnaden på den och värmepelletsen? Säg inte att det inte är nån skillnad, det går...
Svar
19
· Visningar
12 630
Senast: Fredag
·
Foder & Strö hej! har funderat lite på vad folk har för fodetider, och vet att denna fråga har diskuterats måånga gånger men ändå;) jag ger frukost...
2
Svar
35
· Visningar
2 231
Senast: jozzan1234
·
Hästvård Eller undviker ni det helt? Har flera ston som behöver få sina tänder kollade och brukar då åka till klinik. Vi är lite sena med...
Svar
8
· Visningar
1 061
Senast: laetificat
·
Hästvård Hej! Har lite frågor kring bädd till min häst, vad som kommer fungera bäst.. Testat endast spånpellets, det kissar han igenom på två...
Svar
11
· Visningar
2 272
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Jag har ett problem. Har en unghäst som blir 2 år i maj, men jag behöver lite hjälp med mineralerna. Hon går på lösdrift med fri...
Svar
3
· Visningar
731
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Hej. Har en unghäst på 6 år, fjording. Han arbetar aktivt 6-7ggr i v. Äter 6kg grovfoder/dag. (proteinrikt bra) Hur mycket betfor hade...
Svar
5
· Visningar
807
Senast: Elo
·
Hästvård Min häst blev verkad för en vecka sedan,nyköpt. Han har alltid gått barfota men nu i helgen såg jag att det hade flikat sig på ena...
Svar
6
· Visningar
1 635
Senast: Onttan
·
Foder & Strö Man brukar väl rent krasst säga att kosten är 80% och motion 20% om man ska ner i vikt (för människor). Gäller samma för hästar? Vad jag...
Svar
7
· Visningar
1 238
Senast: animalasia
·
Hästvård (Har begränsad erfarenhet av fånghästar vill jag bara slänga in här lite snabbt) en stallkamrat har en gammal fånghäst som nu fått...
2
Svar
20
· Visningar
4 627
Hästvård Hej, jag har eventuellt tänkt köpa en ponny. Just nu är det bara en tanke. Jag har lite funderingar på hur mycket det kostar. Har...
Svar
12
· Visningar
11 642
Senast: Zoya
·
Foder & Strö Om man läser om just linfrön så ska det ju skydda mag- och tarmkanalen. Jag har googlat mig gråhårig för att få reda på om det faktiskt...
Svar
6
· Visningar
2 602
·
Hästvård Hej! Har lite funderingar kring dethär med liniment. Senaste året har jag bara använt arnika gel på min ponny, speciellt på ryggen när...
Svar
2
· Visningar
1 513
·
Foder & Strö Vad är skillnaden på tillskotten i pulver eller flytande. Ofta har till exempel stroppy mare och NAF samma innehåll(samma preparat) men...
Svar
4
· Visningar
1 326
·
Hästvård Min häst fick för ca 2 veckor sedan diagnosen karpaltunnelsyndrom på vänster bakben. Fick order om vila i sjukhage 1 månad och sen 2...
Svar
0
· Visningar
548
·
Hästvård Vad kostar normalt en röntgen vid besiktning av unghäst? Vad vill man röntga?
Svar
3
· Visningar
1 343
Senast: Masse
·
Hästvård Hovis skodde hästen idag och då han dragit av sig skorna så tyckte hon att han skulle gå barfota bak. Men då tänkter ju jag att borde...
Svar
4
· Visningar
1 079
Hästvård Min första häst kom igår kväll till det nya stallet och fick då gå in i hagen med mat. Idag var vi där på morgonen och pysslade om henne...
2
Svar
20
· Visningar
3 897
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar