Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min förra häst böjdes ua runt om som 26-åring. Han var fräsch tills han var 30 och togs bort.
Jag hade aldrig köpt en häst med 2-gradig böjprovsreaktion. Jag vill inte köpa på mig problem. Så jag köper bara ohalt hästar.
Det är en fin tanke att vilja rädda någon häst. Men då ska man själv ha goda kunskaper om rehab samt tillgång till hästens medicinska historia. Och vara beredd på att pröjsa behandlingar och även kanske misslyckas med rehab och behöva avliva.
Så leta en häst utan böjprovsreaktion är mitt tips!
Håller med de som säger ’kolla upp’.
Mitt 16 åriga sto var inte halt, men kändes lite ovillig och inte sig riktigt lik. Reagerade två gradigt på böjprov. Visade sig ha fått problem av en gammal utläkt senskada och hade problem m både sena + atros i kotleden. Behandlades men är numera sällskapshäst. Slutsats: en ohalt häst som reagerar på böjprov kan ha en allvarlig underliggande problematik.
Hästhantering Hur mycket kraftfoder får hon? Motion? Jag hade gett det ett tag till men tagit in henne själv först. Det går inte att stalla tillbaka...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.