Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård ja svårt säga exakt men ungefär vad hamnar man på i prislapp för kolla igenom rygg och bakben? Har tagit över en felskött kille för...
Svar
10
· Visningar
1 074
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö När kan man räkna med att kunna släppa på bete på en äng som blivit upplöjd och insådd utan att den blir förstörd?
2
Svar
23
· Visningar
2 587
Hästvård Hej! Någon som vet vad detta kan bero på? (veterinär kommer på fredag) Det ska gå lite inåt i benet men istället är det en stor...
Svar
9
· Visningar
981
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej. Dotterns fina hopphäst som vi köpte för ett drygt år sedan har visat sig ha artros i kronleden i ett framben. Är det någon...
Svar
16
· Visningar
3 995
Senast: Soffan74
·
Hästvård Vad skulle ni tycka om en häst som visar 2 grader höger bak på böjprov både högt och lågt? För övrigt 0 grader på dom andra benen och...
2
Svar
26
· Visningar
2 182
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Jag har flyttat med mina hästar från skåne till skogen och har nu fått uppleva knott. Vad har ni för tips på spray som är giftfritt och...
Svar
12
· Visningar
1 742
Hästvård Fått det här av mitt försäkringsbolag. Innebär det att dom inte ersätter en krona? Det är under en pågående självriskperiod. (Jag...
Svar
6
· Visningar
1 246
Senast: BornAgain
·
Foder & Strö Jag fick rådet att blötlägga höet till vår ponny som är fångbenägen. Ni som redan är igång med detta, hur ser era rutiner ut? Hur länge...
Svar
7
· Visningar
1 435
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Min shettis har fång och har stått på boxvila i ett par månader. Vi har vart till klinik och ponnyn är röntgad. Kraftig hovbensrotation...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 898
Senast: lizzie
·
  • Låst
Foder & Strö Hej! Hur hade ni utformat en foderstat utifrån denna analys? Foderstaten är till en 4 årig Welsh Mountain, hon går typ 4 dagar i...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: animalasia
·
Hästvård Kommer rodda klinikbesök efter helgen och hästen vilar, är nyfiken på om någon känner igen problemen min häst har dock. Min 6-åring...
2
Svar
35
· Visningar
4 172
Hästvård Allt kan ju inte vara bra inte. Häromdagen när jag red Koop i ridhuset (30 minuter skritt och några varv i trav), tyckte jag han kändes...
Svar
18
· Visningar
2 015
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Skulle behöva lite hjälp såhär under påsk. Min häst va hos veterinären förra veckan då hon hade en mindre svullnad i nedre delen av...
Svar
4
· Visningar
1 242
Senast: animalasia
·
Hästvård Har en clydesdale som är 8 år, märker nu när hon fäller att vinterna har gått lite hårt åt på henne. Hon har blivit lite tunn tycker...
Svar
10
· Visningar
1 388
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Hur farligt är det med ekar i hästhage? Någon som har det? Har ni haft problem?
Svar
11
· Visningar
3 403
Senast: mackan
·
Hästvård Vad hade ni gjort med En häst som vart svullen i ett framben sen i torsdags? Altså svullen men inte halt. Ganska hård svullnad över hela...
Svar
7
· Visningar
942
Senast: Ace
·
Hästvård Hej! Hittade 3 lilla blodmasken-parasiter idag i bajset. Har aldrig hittat det innan. Nu blir jag lite villrådig. Avmaskade med...
Svar
3
· Visningar
624
Senast: mackan
·
Hästvård Hej! Min häst har fått ett litet skav vid armbågen, antagligen pågrund av att han har stött emot sadelgjorden när han rör sig? Har...
Svar
12
· Visningar
1 070
Senast: Freazer
·
Hästvård En fråga, kan man använda salva från aloe vera växten på hästen sår?
Svar
4
· Visningar
1 026
Hästvård Vetetrinären har konstaterat att mitt 25-åriga halvblodssto har en skada/inflammation i en tand efter en gammal tandfraktur. Hon äter...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 756

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka