Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Om jag vet att en häst är predisponibel (som det så fint heter) för spatt och harhas - harspatt. Hur jobbar jag för att undvika att...
2 3
Svar
48
· Visningar
32 122
Senast: Nikkobus
·
Hästvård Åååh!! Jag har fått ta bort 3 hästar inom loppet av 10 månader, första var pga ålder (connemaravalack som blev 32 år) andra pga ålder...
Svar
18
· Visningar
2 080
Senast: Fisken
·
Hästvård Efter att ha hämtat hem hunden som blivit röntgad och jag var själv med har jag börjat fundera lite på kostnader. Ska tillägga att jag...
Svar
9
· Visningar
2 407
Senast: Annwa
·
Hästvård I början av april stängde vi av 2/3 av hästarnas hage för att gödsla. Kulorna låg kvar tills i helgen när regnet äntligen kom. För 1 1/2...
2
Svar
25
· Visningar
3 260
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Är det någon som sitter inne på bra tips hur man tränar spruträdda hästar? Går utan problem att ställa upp, går att nypa i halsen utan...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 946
Hästvård Hej! Har ett fullblod som just nu "står stilla" då han tappat en stor bit hov = får inte belasta för mycket eller riskera att hovbenet...
2
Svar
28
· Visningar
2 661
Senast: miniola
·
Hästvård Någon med erfarenhet av septisk artrit hos häst? Positiva som negativa erfarenheter? Alltså bakterieinfektion i en led efter ett...
Svar
4
· Visningar
1 445
Senast: Mirtai
·
Foder & Strö Sitter och kollar på preparat en kan ge som tillskott för lederna. Nypon finns det studier på att det ska hjälpa och har även fått det...
2
Svar
37
· Visningar
4 264
Senast: Hedwig
·
Hästvård Min häst blir väldigt trött i samband med pälssättning/fällning både höst och vår. Funderar på om jag skulle helklippa till hösten...
Svar
6
· Visningar
1 621
Senast: mackan
·
Hästvård 4åring som op lösbenbit i dec var halt på återbesöket i jan. Behandlades i leden då det tydligen var vanligt med komplikationer efter...
Svar
3
· Visningar
1 010
Senast: Que2014
·
Hästvård Hej, Söker erfarenhet av artros i kotleden. För en vecka sedan åkte jag in med min häst på klinik då han uppvisade svag hälta på höger...
Svar
0
· Visningar
1 002
Senast: Que2014
·
Hästvård Hej! Min häst (Irish cob) står uppstallad i Frankrike. Hästarna är inne på natten över vintern och ute 24/7 på sommaren. Det har varit...
Svar
3
· Visningar
1 148
Senast: Freazer
·
Hästvård Hittade dessa 2 döda larver och 1 död insekt i gödselstacken häromdagen.... Någon som har en aning om vad det kan vara för något och...
Svar
17
· Visningar
1 734
Senast: palle
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 431
·
Foder & Strö Hej! Min häst börjar bli lite äldre och stelare i lederna men pigg i övrigt så vi fortsätter att träna och tävla på som vanligt, men jag...
Svar
7
· Visningar
3 541
·
Foder & Strö Hästen min är super trevlig och cool 99% av tiden, men hon brunstar som bara den så fort det kommer nya hästar till stallet vilket...
Svar
9
· Visningar
2 616
Senast: Esset
·
Hästvård Min häst blev diagnostiserad med fång den 27 mars. Hon har stått på box sedan dess och förutom att det var oroligt i början så har det...
2
Svar
34
· Visningar
3 386
Senast: Shaggy
·
Hästvård ... och andra liknande produkter, måste man testa båda hästarna (Jag har bara två) eller räcker det att kolla den ena? Givetvis vore...
2
Svar
25
· Visningar
2 781
Senast: lil-sis
·
Hästvård Vad använder ni för solskydd till rosa mular? Kräm, fysiskt skydd?
Svar
6
· Visningar
1 027
Senast: azagh
·
Hästvård Vad är eran erfarenhet kring att endast sko hästen fram? Både sommar som vinter. Vet att det kan variera för alla men. Även hört att...
2
Svar
38
· Visningar
5 554
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar