Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Någon som har synpunkter och tankar om detta resonemang? @spaderÄss eller nån? Why do ‘cresty’ necks suddenly go rock hard? This...
Svar
0
· Visningar
843
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Som rubriken lyder så undrar jag hur slaget hö påverkas av regn. Plötsligt började det nämligen regna idag på ”vår” gårds nyslagna...
Svar
5
· Visningar
5 040
Senast: ameo
·
Foder & Strö Hej Behöver lite råd. Köpte en häst för 2 år sedan. Enligt tidigare ägare så har hästen ätit höensilage utan problem. Men i vårt stall...
Svar
11
· Visningar
1 509
Senast: Shaggy
·
Hästvård Jag har köpt en häst på 8år som sedan 1års ålder haft ett ärr på låret där det inte växer någon päls. Den förra ägaren sa att det inte...
Svar
10
· Visningar
2 396
Senast: Kalkon87
·
Hästvård Min mamma har gett mig en superbra borste som hon har haft i över 30 år från märket fobo och jag undrar om någon vet vart man kan få tag...
Svar
11
· Visningar
1 428
Senast: Magnum
·
Hästvård Min häst är överkänslig för insektsbett av alla de slag. Hon får bölder av en del och mindre sår av andra. Veterinär har tittat på henne...
Svar
5
· Visningar
864
Senast: Linda_A
·
Hästvård När jag tittade till hästarna på betet så reagerade jag på att stofölet som är 5 veckor hade blodstänk på insidan låret. Upptäckte då...
Svar
4
· Visningar
4 815
Senast: Angel
·
Hästvård Ska ev kolla på en 4 årig shettis hingst, som isf kommer kastreras före köp. Undrar vad det brukar kosta hos distriktsvet, samt då om...
Svar
5
· Visningar
1 786
Senast: Ponylove
·
Hästvård För 2v sen var jag på klinik för att rönkta min 8 åriga valack för att han börja betedde sig konstig i ridningen, det visa sig att han...
Svar
3
· Visningar
958
Hästvård Jag har en häst som av okänd anledning har fått känsliga sulor. Det visade sig tidigt i höstas. Först misstänktes fång men när det...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 681
Senast: Soffan74
·
Hästvård Som rubriken säger undrar jag var jag kan hittar statistik som talar om fördelning mellan vad som orsakar dödsfall hos häst. Anledningen...
Svar
9
· Visningar
1 393
Senast: mackan
·
Hästvård Hej Någon med erfarenhet av detta? Pålle var plötsligt ordentligt halt på ett bakben i onsdags. Vi misstänkte hovböld. Hovis...
Svar
12
· Visningar
2 412
Senast: Ace
·
Foder & Strö Dum rubrik, dum fråga? Om man anser att en gammal vall ( ej uppharvad, om-sådd eller gödslad på 15 år) är för kraftig till bete...
Svar
4
· Visningar
1 696
Foder & Strö Ni med lättfödda hästar, hur bedömer ni hårt nedbetad hage? Där gräset är millimeterkort men ändå växer och hålls nedbetat i samma takt...
2
Svar
38
· Visningar
3 813
Senast: MayGrace
·
Hästvård Hej, på senaste dygnet så har jag upptäckt en väldigt hård knöl på nosryggen på min häst. Den sitter precis ovanför nosgrimmans läge...
Svar
3
· Visningar
1 417
Senast: Swallow6538
·
Hästvård Hejsan! Admin får gärna flytta tråden ifall den har hamnat fel. Jag har lite problem. Som det visas på bilden så har min häst ägg av...
Svar
3
· Visningar
842
Senast: Madick
·
Foder & Strö Ni som har få hästar i ert stall 2-3 stycken. Vad har nu för hö? Stora hösilagebalar? Om ni har det hur fort blir de dåliga och hur...
Svar
15
· Visningar
2 221
Senast: DarkInNight
·
Hästvård Jag kommer att ringa veterinär, men känner mig lite ensam och utan support i mitt hästägande för tillfället så det skulle vara väldigt...
2
Svar
29
· Visningar
4 826
Senast: mackan
·
Hästvård Hej! Som rubriken lyder så har min häst plötsligt blivit gallig i sitt ena framben. Han är varken varm eller verkar ha ont. Men det...
Svar
17
· Visningar
2 693
Senast: Kungmolle
·
Hästvård Hej igår när jag hämtade in min häst upptäckte vi hög feber (40,4), näsflöde och hosta samt slöhet, hon har varit pigg och glad men...
Svar
4
· Visningar
1 297
Senast: Moa092
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama