Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Är det någon som har testat att ha annat underlag/strö i lösdrift/vindskydd än halm, spån eller torv? Vi har en lösdrift med en öppen...
Svar
13
· Visningar
2 793
Senast: Elo
·
Hästvård I förrgår fick min åring akut kolik och det visade sig att tarmen hade åkt över sig själv. Tänk typ att du tar en tröjärm och drar in i...
Svar
15
· Visningar
2 155
Senast: Sirap
·
Hästvård Vilken är enligt er den bästa pälsglansen för att få en fluffig och lättutredd svans?
2 3
Svar
41
· Visningar
6 531
Senast: Boppan
·
Hästvård Hej Hej, någon här som gjort eget pälsglans som funkar till man o svans ? Har läst ngt om kokosolja ?Trött på att lägga massor av pengar...
Svar
8
· Visningar
3 225
Senast: Boppan
·
Hästvård Vilka månader är bromsarna som värst? Är det Juli-Augusti? Hur funkar era hästar att rida på sommaren med bromsar/flugor? Bor nedanför...
Svar
5
· Visningar
1 069
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Har en 1 årshingst som blev halt för ett par månader sedan. Han har blivit grundligt undersökt på klinik hos veterinär med...
Svar
18
· Visningar
2 675
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Hej, är stärkelse och socker samma? Är nämligen så att jag fick reda på att min häst är sockerkänslig, och blev då tipsad att ge...
Svar
3
· Visningar
806
Senast: MonteRose
·
Hästvård Ni som har hästar med headshaking syndrome, har ni sett studien som släpptes nyligen och som visade att tillskott av magnesium och bor...
Svar
6
· Visningar
1 251
Senast: ylvalill
·
Hästvård Vill mest bara se om någon har erfarenhet med vätska i hasen? Förra sommaren hade min häst en skada på ytliga böjsenan. Han fick...
Svar
0
· Visningar
408
Senast: Zevzan
·
Hästvård Jag har en 3-åring hemma på prov som har varit oren på hårt/grusigt underlag med hypotes sulömhet. Vill gärna bolla lite! - Gick oskodd...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 050
Senast: MiniLi
·
Hästvård Någon som Haft en häst med liknande märken?
Svar
9
· Visningar
1 419
Senast: lilstar
·
Hästvård Hej! Jag är just nu medryttare på en häst och jag trivs jättebra med den! Men hästen gillar inte när man håller på i ansiktet, eller...
Svar
6
· Visningar
744
Hästvård Först och främst Ja hästen är under veterinärvård och ja jag förstår att buke inte kan lösa några veterinära problem men jag vill ändå...
Svar
6
· Visningar
1 444
Senast: Fille
·
Hästvård Det har successivt blivit mer utbredd svullnad. Ingen ömhet, hälta eller feber. Jag tänker att det skulle kunna vara en hovböld för...
Svar
2
· Visningar
729
Senast: DarkInNight
·
Foder & Strö Står i ett stall som ska köpa löshö av en bonde. Men vi ska tydligen få höet snart och som jag har förstått det så kommer inte höet ha...
Svar
14
· Visningar
1 858
Senast: Angel
·
Foder & Strö Jag kommer att ha hö på småbal som foder i vinter. Kommer ta hem ca 30-40 balar åt gången, ca 1 månads förbrukning. Har ingen optimal...
Svar
17
· Visningar
2 156
Senast: Kicki081
·
Foder & Strö Hur viktigt är det för dig, ja och din häst? Funderar att flytta till ett lösdriftstall. Bra ligghall, tillgång till box om man vill...
2
Svar
32
· Visningar
3 032
Hästvård Hejsan! Jag har en fantastisk femårig hopphäst som jag importerade från holland för ungefär 2 veckor sedan, klinikbesiktad av två...
Svar
11
· Visningar
5 185
Senast: DGjumping
·
Foder & Strö Skickade in mann för analys för ett tag sedan och fick reda på att min häst behöver så rena mineraler, kraftfoder som möjligt då ponnyn...
Svar
3
· Visningar
907
Foder & Strö Ni som inte har möjlighet att ge era hästar lunch mitt på dagen, hur gör ni?
Svar
10
· Visningar
1 205
Senast: Tossan44
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama