Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Någon som testat citronella flugspray? Är den bra? Fick tips om att den var både bättre och mindre giftfri än ultrashield.
Svar
7
· Visningar
4 011
Senast: mackan
·
Foder & Strö Hej. Har förbokat två ton hö av en som jag aldrig köpt av tidigare. Jag undrade om han hade torrt hö tillsalu. Det hade han. Meningen är...
2
Svar
22
· Visningar
5 189
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Någon som vet vad som skiljer vete mot vetekli, tänker innehållsmässigt? =) Fått tips att undvika vete för min häst eksem skull, men...
Svar
2
· Visningar
829
·
Foder & Strö Min welsh cob-valack blev tråkigt nog diagnostiserad med EMS tidigare i sommar, och naturligtvis blev det en helt ny värld att sätta sig...
Svar
5
· Visningar
1 264
Senast: Leeelot
·
Hästvård Typiska täcken för artros hos häst? förutom hälta..Är det bara äldre hästar som får artros elr kan yngre hästar också få? Om man fått...
Svar
11
· Visningar
11 169
Senast: Casteloro
·
A
Hästvård Har precis fått tillbaka provsvar på blodprov på min häst, och det visade sig att han låg utanför de rekommenderade referensvärden och...
Svar
11
· Visningar
10 397
Senast: kamitza
·
Foder & Strö Hej! Jag skulle behöva lite vägledning för att förstå hur man går tillväga för att räkna på mineralbalans i grovfoder. Jag har hittills...
Svar
8
· Visningar
878
Foder & Strö Jag har fått en analys i mailen på ett "hästhö" med en TS på 64% och en kvot på 1.6! Vad skulle det ens passa till för djur? :confused:
Svar
9
· Visningar
1 226
Senast: ptr
·
Hästvård Jag har en häst som fungerar bra 10 av 12månader om året. Maj och juni blir hon hostig, slemmig och tungandad. Har börjar fundera på om...
Svar
8
· Visningar
1 079
Hästvård Har fruktansvärd ångest och vet inte vad jag ska göra. Köpte en irländare för 2 år sedan som fick en hälta ganska så snabbt efter att vi...
Svar
10
· Visningar
2 597
Senast: Bobloblaw
·
Hästvård Min häst har börjat fälla sin sommarpäls ovanligt tidigt i år och i väldigt stor mängd. Började strax efter midsommar och det är rejäla...
Svar
18
· Visningar
1 610
Foder & Strö I vår lösdrift fodrar vi med fri tillgång på grovfoder. Ställer in bal med foderring runt. Är inte helt nöjd då det blir mycket spill...
Svar
14
· Visningar
2 512
Hästvård Hej Buke! Jag har haft en häst med problemfötter (för mer info, kika på mina tidigare trådar). Nu började vi äntligen få lite ordning...
Svar
5
· Visningar
1 452
Senast: Masse
·
Hästvård Ikväll kikade jag lite i hästens mun och upptäckte en knöl på ena sidan som jag inte kan minnas att jag sett förut. Strax ovanför...
Svar
7
· Visningar
2 285
Senast: Liten
·
Foder & Strö Någon som har en greenguard i stl full som vill mäta den? Funderar på en sådan till ena hästen men hittar inga mått någonstans och att...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 671
·
Foder & Strö Känner mig synnerligen förvirrad angående GRÄS.Har skogsbete som hästarna nu ätit kort-kort. Ska nu släppa på nytt bete som angränsar...
Svar
5
· Visningar
1 680
Hästvård Jag köpte för nästan två och ett halvt år sedan en häst med kissing spines. Det har varit otroligt mycket jobb med honom, främst...
Svar
16
· Visningar
3 657
Senast: klystron
·
Hästvård Hej! Har min häst står själv i hage men med andra hästar bredvid i andra hagar som går bra. Men nu ska hästen i hagen bredvid på...
Svar
7
· Visningar
1 283
Senast: Ärtan
·
Hästvård Hej! Min häst fick skav vid karleden av bootsen. Har nu skippat bootsen och skott honom istället. Men såret vill inte läka och benet är...
Svar
3
· Visningar
698
Senast: Sirap
·
Hästvård En liten upptäckt jag gjort. Jag har en häst som fått tre kurer Metacam nu i sommar. I paketen finns en doseringsspruta som är lila och...
Svar
15
· Visningar
3 247
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama